lördag, maj 05, 2007

Allergi

Vilket vädet det har varit, varmt och skönt. Lovisa har inte haft det så skönt dock, i fjol upptäckte vi att hon var allergisk mot pollen. Då räckte det att hon fick ögondroppar men i år har det blivit värre, det har kliat något fruktansvärt i hennes ögon. På en vecka har vi varit till vårdcentralen 4 gånger + att Jonas var tvungen till akuten en natt. Då hade hon så ont i ögonen så hon var helt hysterisk. Jag tyckte så synd om henne, de satt inne på akuten och väntade i 3 timmar. Lovisa hade sagt till doktorn -Nä nu vill jag åka hem och lägga mig och sova för det var väldigt tråkigt att sitta och vänta på dig så länge. De var hemma 05.20 och sen sov både hon och Jonas till 12 på dagen.

Själv har jag tagit mig i kragen och varit ute och gått, nu när man kan vara ute längre på kvällarna. Var i väg och provade en klänning som jag ska ha på Jonas systers bröllop i sommar, men den passade inte riktigt. Tänkte mig att gå ner några kilon så kanske den passar mig lite senare. Jag har nämligen skor att ha på mig men ingen klänning, sen är skorna rätt så dekorerade och då vill jag ha en enkel klänning. Det är ett tag kvar till bröllopet så jag får tränna hårt denna månad som är kvar.

Ha en fortsatt skön och solig helg, kram Marie

Inga kommentarer: