söndag, mars 30, 2008

Nordiska stämpel & scrapmässa

Som jag har bloggat om förut så har Veronika anordnat en bussresa
ner till Göteborg och den Nordiska stämpel och scrapmässan. Så igår
klev jag äntligen på bussen som skulle ta oss ner till Göteborg.
Efter att hämtat upp några fler stämplare och scrappare på vägen,
sammanlagt var vi 48 st så bar det iväg. Vi anlände ca 11.30 och kön
var lång, men eftersom vi var en gruppresa fick vi gå i gräddfilen och
slapp stå i kö. Mycket han vi se och handla, de hade demonstrationer, bl a
att embossa, använda Quickkutz och Cuttlebug.

På förmiddagen var köerna lång även inne i mässhallen, sedan lugnade
det sig lite och man slapp trängas för att kunna se vad alla utställare
hade i sortimentet. Många stämplar fanns det, omonterade hos Magnolia
och monterade hos Kortmakaren, här under är några av Penny Blacks
underbara motiv.

Man fick oxå många nya ideer och mycket inspiration, i Mazzarins

monter hängde dessa fina scrappade tavlor på canvas väv. Blev lite

sugen att försöka mig på att göra två till mina barn.

Många ville handla hos Magnolia, även jag. Där spenderade jag nästan halva

min scrappkassa. Så nu har jag många nya stämplar som måste monteras

innan jag kan använda dem.

17.00 styrde bussen kosan hemåt igen, 48 glada men trötta stämplare och

scrappare hade handlat för 60400:- så bussen var packad till bredden

med scrappsaker. Idag blir det att börja montera och prova alla roliga

saker man har inhandlat. Ska försöka lägga ut i morgon vad jag handlade

Ha en fortsatt trevlig söndagseftermiddag och kväll. Imorgon är det

jobb igen. // Marie

4 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej...så du fick lite med hem..:)..Jo hos Magnolia spenderade jag lite pengar oxå...söta stämplar...har monterat några nu idag..ska provstämpla ikväll......Kåpte ..som vanligt en massa vackra papper..har förälskat mej i Maja designs papper...Jag träffade Paula ..med butiken Dekorera med mera och bloggen med samma namn...hon och hennes vänninor och en av dom designar alltså Maja papperna..mycket trevliga tjejer...förövrigt så träffar man maånga likasinnade ..som jag tycker är jätteroligt att göra...Karlstadsgänget ...inräknat:)...provade på lite av workshopsen oxå....men man blir lite trött i bena...eller vad säger du.....kikar in i morn för att se vad du handlade....Må så gott ..igelkott...DEN gillade jag så sött...PIA

Anonym sa...

Hej ,hej.... vilken tur att du inte fick sova ute i lekstugan i natt! :-)

Visst var det en härlig och rolig resa!!
Mycket saker, många människor och otroligt mycket inspiration!!

Marja sa...

Hejhej!! Tack för teeevligt sällskap!! Hoppas vi träffas snart!

Kram Marja

Anonym sa...

Kan vi få lägga upp några av dina foton på vår blogg?