tisdag, februari 26, 2008

Brandutbildning.....

......har mitt jobb kostat på alla anställda. Så idag 8.00 infann jag mig på räddningsverket i Karlstad tillsammans med alla de andra eftersläntrarna som inte kunde vara med på första utbildningstillfället. Först hade vi teori i ca 3 timmar, jätteintressant och lärorikt. Sen var det ut i regn och snålblåst för att prova på hur det var att släcka bränder med brandsläckare och brandfilt. Tiden bara flög iväg och snart var kursen slut, trist för jag hade kunnat fortsatt hela dagen. Får ni någon gång erbjudande om att gå en sådan kurs, tveka inte utan hoppa på, som sagt det var superroligt + att man har lärt sig något nyttigt om nu olyckan skulle vara framme. Imorgon när jag får lön ska jag raka vägen till Obs och köpa mig en brandsläckare och fler brandvarnare, en bra livförsäkring som inte kostar så mycket.

Ha det gött kram Marie

2 kommentarer:

Anonym sa...

tro mig..... bransläckare är gööörbra att ha. den räddade lite iallafall när vårt hus brann.


tack förresten för paketet som kom idag..... ett helt underbart halsband. tack tack tack!!

kram
Katarina

Teknikutbildning sa...

Skulle du vara suigen på en längre utbildning i brandskydd, släckningarbete och liknande så finsn det ett gäng kurser på www.utbildning.se. Testa en sökning på kategorin brandskydd.