fredag, juli 24, 2009

Legoland

Nu så har både batterier laddats och USB-kabeln
kommit till rätta så att jag kan visa er några bilder.
Legoland hade varken vi vuxna eller våra barn vart
på så det fanns mycket att titta på.....
.....Wiggo kunde ha stått hela dagen och tittat på
alla små legohus, bilar och båtar.....
....det fanns många fina växter i parken....

.....i den största legomodellen var det över
1 miljon legobitar i, undrar hur länge det tog
att bygga den?

T.o.m maten var gjord som legobitar....

.....och även vattenskålen till hundarna :)

Sitting Bull spanade över parken.

Det fanns knappar lite överallt som barnen
kunde trycka på, här började djuren låta i
ladugården.....


...en del gubbar var rätt så stora, barnen
tyckte det var jätteroligt att besöka Legoland.
Under vistelsen i Legoland bodde vi på
hotell i Viborg som låg ca 10 mil från parken.
Sen fortsatte vi vår resa ner till Rödby och
badlandet LaLandia.........
.........de bilderna kommer i nästa inlägg.
Idag har solen lyst för en gång skull. jag
passade på att klippa gräsmattan och Jonas
började att sätta upp markiserna vi köpte
för någon vecka sedan. I morgon ska jag
och dottern ta oss en tur upp till mina föräldrar.
Där uppe i den lokala samlingslokalen ska det
bli loppis så vi får se om det blir några fynd
med hem :) Ha en fortsatt trevlig helg,
//// Marie







5 kommentarer:

Viola sa...

VIlekn härlig resa ni har haft...ettt eldorado för ungarna kan jag tro, lycka till på skattjakten, jag ska snart iväg på min, kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Legoland var en favorit och åka till här också, när sonen var liten. Nu är han ju stor! Minns våra resor när jag ser dina bilder. Hoppas du hittar något bra på Loppisen idag.
Kram AnnaMaria

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken härlig semester ni har varit ute på. Legoland verkar vara något riktigt mysigt både för föräldrar och barn.
Och badland så härligt.
Kram Marie:)

Interiörboden sa...

Hej!

Jag har också varit på legoland, men det var när jag var liten...men vilken upplevelse :)
Kul för både stora och små :)

Ha en jätte bra helg!
Kram Sandra

Leia sa...

Halloj!
Nu har jag hittat hit =)Himla fin blogg du har, nu ska jag kolla vidare på allt fint du skapat..

Kramelikram Veronica