onsdag, augusti 05, 2009

En Säffletur

Hejsan, idag har jag tagit mig en tur till
Säffle. Skulle till sjukhuset där för att
rönkas. När man ändå är där måste man
ju göra Säffle och strosa runt och kolla in
affärerna. Denna gången missade jag inte
Nostalgi & Kuriosa, en mysig butik
med massor av fina saker, denna gången var
det bara ett kort med en fransk dam på som
fick följa med hem. Sedan åkte jag förbi
en bloggvän, men hon var tyvärr inte
hemma, får ju skylla mig själv när jag
kommer förbi oanmäld.
När jag väl kom hem så hade jag och
dottern lite mor- och dotter time. Vi
åkte och spelade minigolf, åt glass
och gick på biblioteket. Jag tror Lovisa
tyckte det var skönt att inte ha lillebror
hängandes efter sig hela tiden :)
Här kommer ännu en bild på ett inköp.
Hittade detta fina våningsfat/korg
Obs Bergvik, gillade den skarpt.......
....och här är soluppgången i morse,
den var så vacker så jag var tvungen
att föreviga den.

Nu är det läggdax för min del, snart
är helgen här igen. Skönt ska det bli
med lite ledigt igen.

Ha det gott, kram Marie

10 kommentarer:

Britt sa...

Hej vännen!

Vilken besvikelse att jag inte var hemma! Vi har varit på sjön hela dagen och bara slappat i solen, måste passa på nu sista veckan innan verkligheten kommer ikapp mig...

Kollade du in i Gårdshuset? Det har skett en del sen du var här sist. :-)

Vilket underbart fat du har köpt!
Ha det bra.

Kram Britt

Viola sa...

Verkligen ett rart tvåvåningsfat du inhandlat..vet inte tyvärr var du kan få tag i denna bricka..kanske kolla Tradera..lycka till, kramen

Mina Lantliga Rum sa...

så fin våningskorg,den skulle jag också vilja ha ;)
din morgon bild var superfin!!

ha det bra,kram!!

Marie//Tekla Maräng sa...

Låter som en härlig tur synd bara att Prillig inte var hemma vid just då.
Kakfatet är så fint.
Kram Marie:)

Anonym sa...

Hej,
bor själv utanför karlstad i mindre samhälle, har blivit riktigt "biten" av inredning, mest i shabby chic, på äldre dar.
Kollar ofta runt på olika bloggar, ser före o efter projekt, o drömmer mest om att få till det så vackert.
Kul att läsa din blogg, kommer att titta in fler gånger.
mvh
värmländska
(tyvärr vet jag inte hur man skriver utan att bli känd för alla i cybervärlden så jag får vara anonym.........)

Interiörboden sa...

Hej Marie!

Ett sånt fint fat du har köpt :)

Vad kul att spela minigolf :)
Jag måste åka till vålberg någon dag och göra det, är ju såå kul :)

Ha en bra helg!
Kram Sandra

Anneli sa...

så fina saker du fyndar hela tiden då....nya grejer hela tiden...roligt***
Kram
annelie

Interiörboden sa...

Hej Marie!

Det är vita hissgardiner från Boel & Jan. Med ett vitt monogram på hissgardinen. Och långa, breda band att knyta med, JÄTTE snygga :)
Det blev en favorit direkt. Jag har kvar:

Bredd:
140 cm - 4 st
120 cm - 4 st
100 cm - slut
80 cm - slut

Men är det de mindre du vill ha så är det bara att du säger till så beställer jag.
Det var jätte fina stolsdynor, kuddar och förvaringspåse till också. :)

Ha en jätte bra söndag!

Kram Sandra

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja och nu är snart helgen slut. Vilket fint fat du köpt, användbart till mycket. Kul och strosa runt i Säffle, där är man inte så ofta.
Ha det gott
Kramar AnnaMaria

Elin sa...

Vilket fint våningsfat du fyndat...
Så vackert... Alltid lika kul med att fynda och känslan av att någonting fick följa med hem...

Ha en underbar dag...
Många kramar
Elin