tisdag, augusti 04, 2009

Vinst & Loppisfynd

Hejsan hoppsan alla glada bloggvänner, är
nu inne på andra arbetsveckan, tiden den
bara rusar iväg. I går var jag till Grums
och besökte Sandra som har öppnat
Interiörboden. En jättemysig liten
butik med massor av fina saker.
I dag var jag iväg efter jobbet och fick
massage, när jag åkte genom stadsdelen
Haga i Karlstad såg jag att det hade öppnat
en ny inredningsbutik där. Den var jag ju
tvungen att besöka, Iris & Doris hette
affären. Den hade både gammalt och nytt,
köpte mig denna söta lilla saltsked där.......
......saltkaret fyndade jag på loppis i
Mariestad, mycket sött tyckte jag :)
Denna fina ask har jag oxå köpt mig på loppis
här på ortens Folkets hus. Var i valet och kvalet
om jag skulle måla om den. Men jag tycker den
är fin som den är och den får bli omålad ett tag till.

Min dotter och jag var på en loppis uppe
i mina hemtrakter för några veckor sedan.
Där hittade jag detta fina kaffekoppsfat.....
....ensamt stod det där, jag tyckte motivet var
så vackert så det fick följa med hem. Väl hemma
fick det agera som ljusfat......
I tidigare inlägg lovade jag att jag skulle
visa er vinsten jag vann hos Lilla vrån.
Jag fick detta fina kort som Carina
har gjort själv.....

......och vinsten var denna söta skylt.
Just nu hänger den i sovrummet, men
den ska snart få flytta ner i hallen....
.....nu ska jag krypa till kojs och läsa lite i
min bok. Det ska bli en tidig kväll idag,
skönt ibland att bara vara en stund.
Må så gott, kram Marie







5 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad små gulliga fynd du har hittat.Fina saker.Ja din vinst var ju fin.Ha en skön kväll kramizar ~~~~RITA~~~~~.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till din vinst. Och så fort jag kommer hem ska jag också åka till Sandras butik. Iris och Doris ligger nästan bredvid mitt jobb, jag jobbar i Haga. Ha nu en bra kväll, jag ska se en gammal Hajen-film...
Kramis AnnaMaria

Interiörboden sa...

Hej Marie!

Tack såå jätte mycket för de fina orden!!

Jätte mycket fint du har shoppat in, jag håller med dig, kakburken är fin som den är :)

Ha en bra vecka.
Kram Sandra

Pillargontanten sa...

Var är den butiken i Grums? Lite sugen på att göra ett besök :O)

hagagården sa...

men oj så mycke fint du har fyndat,jätte fin vinst också.
kram
ninni