söndag, november 21, 2010

Jul på Liseberg

Hejsan igen kära bloggisar.....
......gårdagen spenderade jag med min
kära bror med kompis och min vännina
i Göteborg. Många ljus i vart enda hörn.....
...... maxat blev det ju när vi kom till Liseberg
där vi gick i många timmar och bara insöp
allt det vackra......
........julgranskulor fanns det i massor, i
alla dess färger. Givetvis fick några följa
med hem. Jag har själv skapat en liten
tradition att på julafton får alltid barnen
en kula i julklapp och givetvis måste jag
oxå köpa mig några nya varje jul......

......så julstämning i massor fick jag så nu

är det att ta tag i hemmet och skapa julemys

här med. Nu ska det snart bli fika med min

gigantiska kanelbulle jag köpte mig på

Liseberg, kort på den kommer i nästa inlägg.

Ska försöka att skärpa mig och uppdatera lite

oftare. Ha det gott, kram Marie




6 kommentarer:

anna e sa...

Tjing Marie! Sikken fin blogg du har! Låter som att gå runt i en saga nästan, att se allt det vackre julpyntet på lisseberg i mörkret...Ha det toppen, kram Anna e

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Marie, det var roligt och höra av dig. Jag har aldrig varit på Liseberg i jultid, förstår att jag missat en hel del. Så mycket ljus och fina saker, julbordet har jag hört är en höjdare också. Roligt och få se dina bilder.
Kramar
AnnaMaria

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad kul att höra av dig.
Vad fint det verkar vara på Liseberg också stämningsfyllt.
Kul tradition med varsin kul på julaftons morgon.
Kram:)

Unknown sa...

Men så mysigt det måste ha varit!!! KRAM

Tesa/Therese sa...

Härliga bilder:) Tusen tack för din grattishälsning:) Sköt om dig.
Och ja, vi ses på Skrolyckan.

Kram Tesa

Ingmarie sa...

Hoppas att jag komer att hamna på din
Värmlandslista.....kanske?
Ljus från Götet är väl aldrig fel...men det finns ju gott om ljus både i Österlen o i Solstaden!

Kramen från mig