fredag, december 10, 2010

Stockholmsweekend

Hejsan alla kära bloggvänner, hur är det med
julestressen. Hoppas ni har det lika lugnt och
skönt som vad jag har, här kommer några
bilder från min helg i Stockholm med mina
vänninor.......
........NK i dess juleskrud........
.......NK hade helt underbara skyltfönster, här med
ett orientaliskt tema......

.......men även detta traditionella var så vackert.....

......hittade även denna glittriga panter i ett av
skyltfönstren.......

......vi tog oss även en tur till Gamla stan för att
gå på julmarknaden på torget......

......lite provsmakning han vi med.....

........när vi gick förbi slottet så hade de vaktbyte
där.........

.......han även in på Årstiden en sväng, där hade de
mycket fint att titta på, givetvis fick det följa med
en och annan pryl hem :) ........

.......köpte mig ett paket med julgransljushållare
och två zinkstrutar.........


Så där ja nu är det bästa att ta hand om min
sjuka son, så ha det gott alla ni där ute.
Kram Marie




11 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej
Låter och såg ut som en härlig helg i Stockholm.
Ha det gott;)

Tesa/Therese sa...

Härliga bilder. Skönt att få komma iväg så där. Ser ut som min gamla klasskompis fr gymnasiet på bilden. Kan det vara E?
Ha en skön helg!
Kram Tesa

Stina sa...

Jag vill också till Gamla Sta'n.:-) Mysigt.
Kram Stina

Tesa/Therese sa...

Japp, vi gick Handels tillsammans.
Kram igen fr Tesa

Design i tid och rum sa...

HEEEEEEJ! vad glad jag blev att få ett sådan fin komentar,tack.
Jag själv bloggar inte så himmla mycke,efter allt sedan min pappas bortgång.JAg har tappat lusten.Men nu försöker jag...
Stocholm är en av vackraste städer.Jag ska resa till STHLM i januari till Formex mässan,och det ser jag framemot.Du hade trevligt med dina vänninor ser jag.

Jag är nöjd med mitt jobb,en av sötaste och vackraste shaby-chic butik i Malmö.
Men det är jobbigt på ett annat sätt och det är att man vill bara handla och handla..hehehe även om man har rabbat blir det en stora katastrof för min man.

Jag önskar dig en trevlig advent och vi hörs här på bloggen..kramar D

Britt sa...

Hej vännen! Ser ut som om du haft en riktigt härlig helg i storstan. Jag blir otroligt sugen på en tur..

Var ligger Årstiden? Det kändes som om jag borde besöka den butiken.

Ha det gott.

Kram Britt

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Stockholm i december är riktigt mysigt, är så härlig julstämning i den stan. Pantern var häftig, och Årstiden har jag aldrig varit in till. Sist kom vi dit precis när dom stängde. Roligt och se dina bilder.
Ha en mysig advent
Kramar
AnnaMaria

Hobbykällaren sa...

Din Stockholmstur såg lyckad ut, Gamla stan är väl så mysigt. Och all julskyltning både annorlunda (rosa panter) och vacker, så mycket att titta på. Ha en bra dag. Kramar från oss.

Hobbykällaren sa...

Vi önskar en riktigt God Jul. Kramar från oss.

♥ Pia... sa...

Hej kikar in för att önska dej en riktigt GOD JUL..kram..Pia

Unknown sa...

Tack för din kommentar hos mig den värmde! KRAM