måndag, januari 31, 2011

En dag i Sala silvergruva & Norberg

Hejsan kära bloggvänner, hoppas allt är
bra med er. Under helgen var jag iväg
med 40 andra Karlstad kommun anställda
till Sala silvergruva o Norberg......
......ett av schakten ner i gruvan......
......gruvmuseeföremål.....

.......i detta schaktet fick vi åka ner 155 m under
mark och få en rundtur i gruvan. Där nere fick
vi även en liten ostprovning av gruvost och
några andra ostar från ett lokalt mejeri......
.......fin liten gruvby.......

.....sen fortsatte färden till Norberg för lite
shopping i Klockargården, där blev det
några SPA-produkter + lite annat.
Sen fick vi 3-rätters på hotellet i
Norberg, sen syrdes kossan hemöver....
det var en himla trevlig och intressant
tur......
Nu blir det familjen annorlunda
ha det gott, kram Marie





12 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är roligt och göra resor med arbetskamraterna, fast måste ha varit lite pirrigt och åka så långt ner i gruvan.
Ha det gott
Kramar
Ps, vet du om Grönberga bommat igen helt...

Tesa/Therese sa...

Så kul. Fina bilder du bjuder på. Krya på dig. Ja, inte konstigt med alla baciller runt dig;)
Kram Tesa

Stina sa...

Mysigt att få komma ut på sådant.:-) Kram Stina

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Vilken härlig blogg du har! Kram Maria

Maria - Villa Krutbruket sa...

Tack för dina rara ord!

Du är välkommen igen! Kramar Maria

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej Marie!

Det är så trelvligt att göra små resor och uppleva nya ting, jag är dålig på att göra det. Det enda jag gör är att titta på trädgårdar:-))

JAg ville tacka för att du är med i min utlottning, så trevligt det glädjer mig mycket!

Lycka till! Ha det gott!
kram Hillevi

Fågel Blå sa...

Hej Marie!!!!
Roligt att du hittat till min blogg!!!!!
Och att du vill vara med i utlottningen!!!!!
Du undrade över flickbysten, och visst får du köpa bara den!!!!
Ha en fin dag!
Hör av dej om du är intresserad på tantbla@telia.com

Kram Kathrine

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken trevlig resa du har varit iväg på=) Jag har aldrig varit i Sala silvergruva. Förra sommaren var jag vid Falu koppargruva, men vi åkte inte ner. Det är fint i de där trakterna med de små gruvsamhällena.

Kul att du kikade in hos mig!
Kram,
Regina

Viola sa...

Det där måtte ha varit en himla spänannde och trevlig tur, låter som det var en härlig hotelvistelse oxå, ha en skön kväll, kram

Anneli sa...

Härligt med utflykt , alltid kul med nya upplevelser...
Här är det bara bra, livet flyter på....
kram och ha det bra

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!
Jag ville kika in och önska dig en riktigt trevlig helg!

Kram Sirpa

Britt sa...

Oj, va spännande! Kul att få göra en sån resa med arbetskompisarna.

Ser att du har fler äventyr på gång under året, va roligt!

Kram britt