söndag, april 10, 2011

Lille Havefruen

Hejsan på er.......här kommer ännu lite fler

bilder från min resa till Köpenhamn.....

,,,,,,,,har alltid tyckt det har varit intressant

att titta på gamla byggnader och statyer,

sådana fanns det gott om i Köpenhamn..........

........på Ströget stod denna fina kyrka med

dessa vackra lyktor, hade jag kunnat hade

de fått följa med hem till Sverige........

.......kyrkan var himla vacker, hade gärna gått

in och kikat men tiden fanns tyvärr inte..... ......några minuter från vårat hotell låg Lilla havsfrun och för att komma dit fick man gå genom ett typ regementsgård, maffig port...... .......vi hamnade lite fel och kom upp på banvallen, men vilken fin utsikt man fick se därifrån.........
........Lille Havefruen........

........ännu en vacker kyrka man såg från

banvallen........nästa inlägg kommer

jag vissa bilder från fina butiken

Honning o flora som vi fick äran att

besöka, ha nu en fortsatt trevlig

söndagskväll, kram Marie

4 kommentarer:

Leia sa...

Vad mysigt du har haft det. Jag har aldrig varit i Köpenhamn men det lockar, som så mkt annat ;-) När ska de ringa från Visby och berätta om den där stora lottovinsten?

KRAM

http:gosigtovilt.blogspot.com sa...

Jag såg bara havsfrun på långt håll...jag hade så ont i mina knä och fötter att jag inte orkade gå dit...
Men visst var det måna vackra byggnader...jag ska också lägga ut några flera...kram

Hobbykällaren sa...

Åh en så´n häftig resa skulle jag verkligen vilja åka med på..! Ska försöka lägga en del namn på minnet, ifall man nån gång i framtiden gör en sväng bortom husknuten. Roligt att se alla fina
och spännande butiker o platser.
Ha det bra resten av veckan!
kram Kerstin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag är väldigt förtjust i Köpenhamn, där gifte vi oss för ett antal år sen också. Jätteroligt och se dina foton.
Kramar
AnnaMaria