lördag, april 02, 2011

Stil & Stemning

God morgon på er.....då var det en hel vecka sedan

man var nere i härliga Köpenhamn, tiden går

så fort.........

.......Danmark har så många ljuvliga byggnader,

bara älskar att gå och titta på alla fina hus som

finns, även här i Sverige :) ....dessa fina tegelbyggnader låg

inte långt från Butik Sophie........nedan kommer nu

några bilder från den fina inredningsbutiken

Stil & Stemning.......


......ännu en underbar butik som låg nere i

källaren på ett hus......

......här blev det några inköp, blandannat två fina örngott, en bibel och en oljelampa..... .....här ligger biblarna på rad, mitt ex tror jag har gått och blivit religös på gamla dar :) men nej det har jag inte, tycker bara kors, biblar och religösa ikoner är så vackra....... ......här var det måga som inhandlade fina gamla fönsterbågar.......
....o i butiken hade de hängt upp fönster som

rumsavdelare, himla fint. Blir att fundera hur

man ska kunna göra så här hemma......

.....efter vårat besök hos Stil & Stemning blev

vi avsläppta nära Ströget, där vi fick några

timmar att strosa runt, hamnade på ett

blomstertorg. Där fanns det hav av fina

blommor.........

.....inte speciellt dyrt var det inte heller, var lite sugen att köpa med hem. Men eftersom jag skulle av i Göteborg på vägen hem var det ingen idé...... Fortsätter med min kavalkad av bilder från Danmark i mina nästa inlägg, det blev så mycket fotat där :) Ha en fortsatt trevlig lördag //Marie

6 kommentarer:

annika sa...

Det är så kul att se allas olika bilder från resan. Det är som att uppleva lite till. Veckan har gått fort och det är en del att smälta.

Kram
annika

Norrfrids Eija sa...

Tur att det finns alla vackra bilder från resan att falla tillbaka på när Danmarkslängtan sätter in!
Nu får man försöka förverkliga alla häftiga idéer som man bjöds på...stackars min man!
Eija

hemma hos lilla mej sa...

åååå det känns som man var med er i Danmark.Underbara bilder du bjuder oss på .Bara så vackra och underbara.Önskar dej en skön lördag.Kram Rita ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag funderar starkt på och göra en liknande resa, har en väninna som bor i Skåne också. Men jag måste nog spara ett tag före eller vinna en massa pengar! Ser så mycket fint på alla bilder du visat, sånt som man aldrig hittar här.
Ha en mysig söndag
Kramar
AnnaMaria

Gosigt o vilt sa...

Jag blev helt tagen av blomsterhavet..
Tänk om vi unde ha lika billiga blommor..

Tesa/Therese sa...

Härlig resa ni varit på.
Tack för dina ord.
Kram Tesa