söndag, juli 30, 2006

Mariestad / Fest hos grannarna

I fredags kom vi hem från Mariestad, vart där sen i måndags. Det var skönt att komma bort en stund men det är lika skönt att komma hem. Få sova i sin egna säng och kunna tvätta sin kläder. När vi var där nere så tog vi en dagsutflykt till Skara sommarland, men Lovisa var nog fortfarande lite liten för att kunna utnytja alla åkattraktioner. Det hon kunde göra var att leka i leklandet, annars var man tvungen att vara 7 år för att åka det mesta. Jonas åkte med henne i vattenrutchkanorna, annars hade hon inte kunnat åkt dem heller. Det var väldigt mycket folk där så i vattenlandet var det långa köer, men det var så varmt så de flesta ville nog bada. På de andra ställena var det inte så farliga köer, fick stå ca 10-15 min.

När vi kom hem så kom grannarna och fråga om vi ville komma på fest på lördagen, fick ringa svärmor och fråga om de kunde ta ungarna och det gjorde de. Så på lördagkvällen åt och drack vi gott och så var det lekar. Mitt i allt kom det världens åskväder så vi fick flytta in allt under tak, det blixtrade och small samtidigt. Jag tycker sånt är lite otäckt när åskan är så nära men snart var det blå himmel igen. I morse vaknade jag 6.20 av att Jonas kom hem, själv gick jag och lade mej vid 2.30 . Vaknade vid 11-tiden med lite huvudvärk, men var rätt så pigg ändå. Har tvättat, torkat golv och tagit reda på sakerna som vi hade med till Mariestad. Har varit rätt så effektiv fast det är dagen efter. Nu har barna lagt sig så nu ska jag ta det lite lungt och sen ska jag nanna.

/ Marie

Inga kommentarer: