fredag, oktober 06, 2006

Wiggos ögoninflammation

Efter några timmar på jobbet i går ringde dagis och berättade att Wiggo var röd i ögonvitan och att det kom massa gult klet i ögat, de trodde han hade fått ögoninflammation och de ville att jag skulle komma och hämta honom. Tydligen är det väldigt smittsamt, smittar visst från allt ha har varit i kontakt med ögat med. Så vid lunch hämtade jag både Wiggo och Lovisa från dagis. När jag kom hem ringde jag till vårdcentralen och fick rådet att tvätta ur ögat, det var säkert ett virus sa sjuksöterskan och att vi skulle avvakta tills på måndag. Pratade sen med Jonas över telefon, han blev så förbannad över att vi inte fick komma till en doktor så han ringde själv och tillslut fick vi en tid. Doktorn behövde inte ens undersöka Wiggo när vi väl kom dit utan sa att det var en rejäl ögoninflammation och att vi skulle få en salva att ha i ögat. Detta var som sagt igår och idag är han mycket bättre redan. Är hemma med honom idag sen är det ju helg så vi får se om han kan gå till dagis på måndag. Ska jobba eftermiddan idag, min gruppchef är snäll så jag får jobba då istället för då har Jonas kommit hem och vi slipper ta ut vård av sjukt barn. Man har ju aldrig full lön någon månad för alltid är det något av barnen som är sjuka.

Vet inte om jag har berättat det men nu så går Wiggo förfullt, visst det kan hända att det går lite för fort ibland och han tappar balansen, men vilken skillnad att slippa bära honom hela tiden. Ska snart ge Wiggo salva igen, han är faktiskt görduktig med det, trodde han skulle vara som en ål men han ligger still och det är tur det efter som jag är själv hemma. Ha en go helg!

/ Marie

Inga kommentarer: