lördag, mars 31, 2007

Födelsedagskalas

Nu är det dags för Lovisas 6-årskalas, igentligen fyller hon på påskafton men vi fick lägga kalaset en vecka tidigare för på påsk ska väl alla barn gå påskkärringar och då har de inte tid att komma på kalas. Idag kommer 15 st discosugna prinsar och prinsessor, Lovisa bestämde sig att ha som ni vet ett prins/prinsesskalas i år. Jag satt och pysslade ihop inbjudningskort som såg ut som prinsesskronor som hon fick dela ut till gästerna. Har tänkte lägga ut dem här men som ni vet så tar det ju ett tag eftersom jag är tvungen att ha mammas och papppas kamera. Förhoppningsvis ska jag kunna ladda upp dem denna vecka.

Igår bakade jag och Jonas halva natten, det blev att prinsessmuffins och en barbietårta. Det var inte så svårt, nu är det bara hur de smakar. Visserligen är inte tårtan riktigt färdig ännu för vi försökte oss på att göra vårt eget marsipantäcke. Det gick inte så bra så snart måste vi iväg till Konsum och köpa ett nytt. Tur att affären finns :)

Efter barnkalaset kommer mormor, morfar, farmor, farmor och våra syskon. Lika bra att få hela firandet överstökat, sen är det ett pår månader till Wiggos kalas. Det är tur att vi inte behöver vara hemma, det skulle bli lite trångt. Vi har hyrt vår fritidsgård, där har de mycket att springa och dansa på de små liven. Nej nu ska jag ta och byta blöja på Lillen, han har gjort kalas fast ett annat ett. Ha ha vad jag är kul.

Ha det gött / Marie

Inga kommentarer: