fredag, mars 23, 2007

Våren är här

Nu var det ett tag sen jag skrev här, det har varit mycket både på jobbet och hemma. Men nu hoppas jag att det ska lugna ner sig. Våren är här, snödroppar vid husknuten och min mamma har plockat årets första tussilago igår. Men i dag kom bakslaget, när jag gick upp i morse och kikade ut så snöa det flingorna var som babyhänder, bilen var full i snö men som tur var så försvann allt under dagen så nu är det torrt och fint ute igen. Nu vill vi inte ha någon mer snö.

Nästa helg ska vi ha prins/prinsesskalas för vår lilla tös som blir 6 år på självaste påskafton i år. Ska försöka att baka lite prinsessmuffins och en barbietårta, vi får väl se hur det går annars får min mor rycka in. Jag är ju ingen hejare på att baka, men muffins och sockerkaksbotten ska jag väl kunna slänga ihop.

Idag är Lovisa hos farmor och ska sova där, inte ovanligt att hon är där när det är helg. Själv har jag, Jonas och Wiggo vart till stan. Jonas har spelat squach med sin svåger Jimmy, jag och Wiggo har varit till Annas Scrapbooking och köpt en stämpel med ett slott på. Tänkte att göra ett födelsedagskort till Lovisa, då måste det vara prinsesstema tycker jag.

Jimmy berättade att när han var i Stockholm för ett tag sedan så var han ute och åt lunch med en kollega. Några bord från honom satt Orlando Bloom (han är ju såååå snygg), gissa om jag blev avundsjuk, där skulle ju jag ha varit om det hade varit rätt :) Jimmy sa det att han var mycke snyggare i verkligheten än på bild, då måste ha ju va skitsnygg (ursäkta språket). Jaja jag får väl njuta av karln bara på bild men det får väl duga så länge.

Inga kommentarer: