lördag, september 15, 2007

Bröllop i Deje



Överst mitt kort till brudparet, nederst: brudparet utanför kyrkan
Har inte hunnit med att uppdatera på länge, Jonas är ju i Norge och då har jag fullt upp under veckorna. När barna har somnat vill jag gärna slå ner min stora rumpa i soffan en stund innan det är bädden, så det blir inte så mycket bloggande för min skull just nu. Men iallafall var vi på bröllop förra lördagen, det var en underbar vigsel med skönsång. Sedan förflyttade sig brudparet och bröllopsgästerna till Dömle stiftgård för en 3-rätters middag och bröllopstårta och kaffe. Det dansades brudvals och linedance. Vi var tvugna att åka kl 12 för att vi skulle hämta barn dagen efter och packa inför Jonas resa till Norge, så då ville man inte sova bort hela söndagen.
Idag har Lovisa varit iväg på badkalas i Grumsbadhus, barnen var som fiskar. Det åktes rutchbana och de var mer under vattnet än över. Själva var jag, Jonas och Wiggo in till Lindex och handlade lite byxor till lillkillen. Efter sommarn har han inga byxor som passar, alla är minst 5 cm förkorta. Ska nu börja och förbereda maten lite, det blir tacos (barnas favoriträtt). Ha en fortsatt härlig dag och hoppas ni inte blåser bort.
kram Marie

Inga kommentarer: