fredag, december 26, 2008

Dagen efter

Då var julafton över för denna gång, barnen har varit snälla
för de fick en uppsjö av paket och tydligen har jag oxå varit
snäll för jag fick denna fina kamera i ett paket........

....... nedan har vi två förväntansfulla barn. Lovisa trodde
att tomten inte skulle komma efter som det tog så länge innan
han kom. Men till slut dök han upp......

......idag har vi tillbringat dagen att packa upp alla

paket som barnen fick, det har sjugits (Lovisa fick

singstar) och lekts. ......

.......har varit ut och provfotograferat kameran,

lite stämningsbilder från vår veranda......


.....min fina julbock, syns inte så bra men den är
jättefin, jag lovar.....



......lyktan vid ytterdörren som lyser så fint....

.....och mina lotusblommor som är på spiselkransen....

Har mysit i soffan och tittat på den lugna Sagan om
ringenfilmen (lugn kanske den inte är men den är bra)

Nu ska jag krypa till kojs, godnatt //Marie


9 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej..men ååå Marie..har du fått en kamera..det är nåt jag vill ha en kamera som tar fina bilder..hmm..får önska en till födelesdagen..hihi..fyller ju år i feb....ha en skön och gooo fortsättning på julen..kram..PIA

Millas hem sa...

Kul med en ny kamera! Blir liksom lite roligare att ta bilder när man har en kamera som är bra!
Kram Camilla

Karlstadtös sa...

Önskar dig och hela din goa familj en God Fortsättning!
Tack så mycket för det fina hjärtat du hade gjort till alla oss fröknar. Mitt hänger på frysen i köket har för mig att det var nåe i det men nu är hjärtat alldeles tomt, hmmmmm... Tack så mycket för knäcken -gott!! :)

Vad mysigt ni verkar ha fått i huset, första julen både för er och för oss i våra nya boenden.. Hoppas ni trivs lika bra som jag och Ola gör!
Hälsa Wiggo så mycket från mig!
K R A M

Malin sa...

Åh, vad kul med en kamera i julklapp.
Tomten var snäll i år. Eller det var nog rättare sagt du som varit snäll=)
Oj, vad ni kommer kunna fota fint. Det är sån skillnad med en ordentlig kamera, man blir genast som ett barn!!=)

Kram kram

hemtrevnad marie sa...

Hejsan!!
Så kul att du tittade in till mig, så jag hittade dig!
Har suttit länge och läst din blogg nu!
Förstår ju att vi inte bor så fasligt långt ifrån varandra eller..?....läste iallafall om Säffle ett par gånger...och det är 5 mil från mig...
Ha en riktigt god fortsättning på Julen!
kram

Mjuka sa...

Grattis till den fina kameran!! Jag fick en när jag fyllde år, har fortfarande int elärt mig hur den fungerar riktigt :-)
Önskar dig en god fortsättning
kram Malin

Anneli sa...

Vad härligt med ny kamera - det skulle jag verkligen behöva, istället för att låna min dotters hela tiden...
Kram/Annelie

www.mariante.se sa...

Åååå så mycket stämmning jag hittade här hos dej!
Vill passa på att önska dej å de dina ett gott slut å ett gott nytt år oxå.
Kram Hoppetossa

Vitt och blandat sa...

Hej, å tack för den goa hälsningen! Vilken härlig blogg och vilka underbara katter =) Hoppas att ni får ett riktigt gott slut och en fin början på det nya året. Varma kramar/Anneli