måndag, februari 16, 2009

Lampfynd

Då var det måndag igen då, vi trodde alla baciller
hade försvunnit från vårt hus men ack vad vi
bedrog oss. Igår började vår tjej att klaga över
magont och i natt började det. Hon har sprungit
på toaletten hela natten så det var bara att vara
hemma igen.......
......nu till något helt annat, åkte förbi våran lokala
"fyndbutik" i fradags och i skylten stog denna fina
lampa, var i valet och kvalet om jag skulle köpa
den men som ni ser kunde jag inte hålla mig utan
nu står den i sovrummet. (Skärmen var inte
den vackraste men den kan man ju byta ut.)
Är dock lite villrådig om jag ska måla foten vit
eller om jag ska behålla den som den är, vad
tycker ni?
Nu ska jag gå och ta hand om min lilla flicka
och så får vi hoppas att det går åt rätt håll
så att hon är frisk snart. Ha det bra,
kram Marie

10 kommentarer:

Nygammalt sa...

Inte roligt med magont. Hoppas din flicka mår bättre nu.

Det var en fin lampa du har köpt. Ska du ha en ny skärm så bryter ju foten av fint med färgen, men vitt är ju aldrig fel heller ;) svårt det där.

Kram.

♥ Pia... sa...

Hej...stackars dottern..usch för stygga baziller..men du får muntra upp henne med dessa godingar:).
http://www.ommdesign.se/microbes/page01.htm
..Häftig lampa..hm.....skulle nog kanske måla den..fast å andra sidan..kanske den inte var så dum så där heller..ja inte var jag till nån hjälp..velig som jag är...kram och krya på er nu..PIA

Villa nöystu sa...

Din stackars dotter... magsjuka tycker jag är det allra värsta som finns. Hoppas hon repat sig nu.

Jag har hittat hit till dig idag för första gången och jag gillar verkligen det jag ser.
Fräsigt att grabben din sover "i väggen" och du, jag blev fullkomligt förälskad i din badrumsspegel. Jag har själv en spegel m guldram som jag har haft tankar på att måla om, nu är jag helt bergsäker på att det måste göras.
Jag kommer tillbaka en annan dag och hämtar bilden "I´m sorry". Har ej sett den förut.

Ha det bra och sprita händerna så du själv slipper sjukan.

Kram Petra

Ett hus i vitt sa...

Hej! Alltid roligt med fina fynd! Åh jag kikade lite längre ned på din Wiggos otrligt mysiga säng!! Vilket mys... Och gulligt att han säger att han sover i vägga :-). Gulligt namn också förresten, jag har ju en liten Viggo jag med. Han gillar också cars-bilarna... Ha en mysig vecka! Kram, Anette

Unknown sa...

Visst har det sin charm med de stackars små söta varelserna när de är så hjälplösa och visst är det tur att de repar sig. Hoppas att hon repar sig snabbt för det är ju aldrig kul för nån när man är sjuk.

Jag målar allt mitt här hemma vitt ven den lampan är ju underbar som den är men jag förstår dig. Vet ej om jag inte skulle ta den och behålla kanske bara byta skärm. Eller varför inte prova guld eller silver.... Beror ju lite på var du ska ha den och vad du har runt om

Kram Lotta

Anonym sa...

Usch för magbaciller, hoppas hon kryar på sig snart. Jag skulle måla lampfoten vit. Tack så mycket för din kommentar hos mig. *Glad* Kram

Skatan sa...

Hälsa tösen att hon skall krya på sig!

Måla, spraya...greja :) Det är ju det roliga! Många grejer har jag målat bara för att det är så roligt...

Kram!

/Anna

hemtrevnad marie sa...

Å, stackars tösa di!!
Hoppas hon kryar på sig snart!!
Vilken gullig säng Viggo har!!
Kul att du ville tävla hos mig, och tack för att du länkat!!
Lycka till!
kramis

Geta sa...

Tråkigt med sjuka barn och magsjuka är nog värst av allt. Hoppas det går över snart och att ni andra klarar er.
Kram.

♥ Fyra årstider sa...

Hoppas det går snabbt över.
Kram Lotta