måndag, februari 02, 2009

Tomten

.....tänkte visa er min tomte jag har målat.
I ett tidigare inlägg berättade jag att jag
skulle iväg och kallmåla, här ser ni resultatet.
Kanske lite sent att måla en tomte i januari,
eller annars är jag jättetidig till nästa jul.
Kallmålning är när man läger en mörk bas på
en keramikfigur och sedan borstar på den färg
man vill ha i lager på lager, från mörk till så ljus
färg som man ska ha.
Det roliga är att man inte behöver vara speciellt
konstnärlig för att få den såhär fin, för jag
blev jättenöjd med denna lilla tomte. Nu står
det en tomtegumma här hemma som ska få på
sig lite färg när jag får lite tid över.
Ha en fortsatt trevlig måndagskväll,
kram Marie

9 kommentarer:

Stina sa...

Men det var det värsta vad du målar fint.:-) Kram

♥ Pia... sa...

Aha..är det detta som är kallmålning..har setten del sånt och tyckt at de är väldigt fint målade...ja då har jag ¨fått förklarat för mej vad detta var då..tack..och gonatt..PIA

Home No.1 sa...

Hej marie tack för titten hos mig=)
Fin tomte och det är ju alltid bra att vara ute i god tid*ler*
Har också kallmålat en del under årens lopp det är riktigt kul!
Ha det gott kram från annica.

Annas infall sa...

Hej...
Fint, jag har aldrig provat kallmålning. Det verkar kul. Ja, du måste ha en gumma till gubben :)

Ha det bra//Anna

VILLAN PÅ LANDET sa...

Sicken SÖT tomte som du målat JAG ÄLSKAR dessa varelser. Från
Anna som kikat in till dig

Ett skönare liv sa...

tack snälla du :)
å vilken söt tomte du har målat :):)

kram nadja

Anonym sa...

Vilken söt tomte! Jag har oxå målat mycket kallmålning, men nu var det länge sen. Ha det så bra! Kram

Design i tid och rum sa...

Hej! ville bar säga att du har något hos mig kram Ddadda!
hopas allt bra med dig?

BellaMio sa...

Hejsan hoppsan!

Tack för att du var med i min blogg candy!

Nu är vinnaren dragen, så välkommen in för att se vem som vann.

Kram till dig...

P.S. Klart du är jättetidig!! Och dessutom är den superfin!!