söndag, december 24, 2006

Julafton

Jaha då var väntandet slut för Lovisa, hon har väntat på tomten i flera månader nu. Dagen började med julfrukost med julskinkesmörgås, sen var jag och Lovisa till grannarna med paket och blomma. Gjorde sen oss iordning för att åka till Jonas syster för att fira jul med Jonas familj och även min. Massor av mat och Kalle Anka förstås, sen kom tomten. Ögonen var stora som tefat på Wiggo, lite reserverad men det gick bra när han fick sitta i pappas trygga knä. Tomten fick tillochmed en hejdåvink när tomte skulle gå. Lovisa var tomtens lilla hjälpreda, tomten hade ju glömt sina glasögon hemma så Lovisa fick läsa och dela ut paketen i säcken. Sen fick tomten en hejdåkram och en julklapp som tack för att han kom i år oxå. I år kände Lovisa inte igen vilken som var tomte, det har hon gjort de andra åren, men då har vi haft bortförklaringar och de har hon godtogit. Årets tomte var Jonas farbror Pelle och fast han var hos oss igår och hälsade på så kunde hon inte lista ut att det var han, men nästa år tror hon nog inte längre på tomten, då hon börjar förskoleklassen.

Sen började uppackandet av alla julklapparna, Lovisa och Wiggo har varit väldigt snälla under året det syntes på den enorma hög av klappar de fick. Jag fick vad jag önskade mig, presentkort på Annas scrapbooking, görbra sen ska det bli shoppa av må ni tro. Wiggo fick bilar i massor bla och Lovisa fick Bratz och mycket mer oxå. Nu är vi iallafall hemma och nu ska jag slå ner min breda bak i soffan och ta det lugnt en stund, jag hoppas ni får en fortsatt trevlig julafton.

/ Marie

Inga kommentarer: