lördag, december 02, 2006

Ullaredresa

Min resa började klockan 03.00 i natt när jag sätte mig i bilen för att åka till min vännina som skulle med. Jag var inte så trött som jag trodde jag skulle vara trots att jag bara sov ca 5 timmar med ett antal avbrott för att gå upp och ge Wiggo nappen. Åkturen till Ullared tog ca 4,5 timme med frukostpaus och regn, vi förberedde oss på att få stå i kö men det behövde vi inte. Väl inne var det inte så mycket folk, men det kom mer folk ju mer klockan blev på förmiddagen. Runt 11 hade vi handlat det vi behövde, jag hittade julklappar till både svärfar, Lovisa, Wiggo och guddottern så det var en lyckad resa. Har inte så många julklappar kvar nu att köpa och det är skönt. När vi gick ut till bilen så var det en lång kö utanför av folk som väntade att komma in i affären, det var tydligen bra att vara i Ullared tidigt.

Eftersom vi hade hela eftermiddagen kvar så bestämde vi oss för att åka till Ikea när vi ändå åkte förbi varuhuset i Göteborg. Sagt och gjort,vi gick en sväng och hitta en till julklapp till Wiggo och två ramar för 9 kr/st till mig, tänkte mig att sätta kort på barnen i dem. Vi funderade oxå på att åka in i Mellerud till varuhuset där men när vi kom dit var vi rätt så trötta så vi fortsatte hem. Nu ska snart Lovisa sova och jag tror jag oxå ska lägga mej fast klockan bara är 20.00, måste försöka ta igen de förlorade timmarna jag miste i natt och sen vaknar väl Wiggo tidigt i morgon. Ha en trevlig lördagkväll, jag ska iallafall sova sött.

/ Marie

Inga kommentarer: