torsdag, augusti 31, 2006

En vanlig dag i mitt liv

Kl 05.05 ringde alarmet på telefonen, trött som en gam. Ligger 10 minuter till (det blev tillslut 20). Gick upp och duscha, blev lite piggare och gjorde iordning Wiggos kläder för dagen och satte mig sen vid matbordet och åt en smörgås. Smörade oxå några smörgåsar att ta med till jobbet. Åkte i väg till jobbet och väl där har man faktikst piggnat till. Jobbade till 12.45 sen åkte jag till Plantagen och kollade om de hade några fina krukor till mina fuskblommor men det var väldigt urplockat. Får åka dit en annan gång, när jag har både mer tid och pengar. Åkte sen till dagis för att hämta barna, Wiggo sov fortfarande när jag och Lovisa kom så det blev att vänta, det är lika bra att han får sova så länge som möjligt annars blir det tandagnisslan när vi kommer hem. Åkte till Lovisa och Wiggos farmor och farfar och tillbringade 2 timmar där, bra tidsfördriv. När vi kom hem var vi ute, Lovisa lekte med Wilma (grannen) och Wiggo var i sandlådan, Jonas gjorde mat. Väl när maten var klar skulle inte Wiggo ha något, beror nog på att han är snorig och är påväg att bli förkyld. Typiska dagisbaciller! Då fick han välling istället och sen var det natta för honom. Lovisa tittade på "Bompa" och sen var det natti natt för henne med, själv ska jag sätta mej i soffan och titta på Idol. Så här ser en vanlig dag ut i mitt vanliga liv. Ha't gött !

/ Marie

Inga kommentarer: