torsdag, juni 21, 2007

Bröllop och Kållerado

Nu är jag tillbaka hemma från vår lilla minisemester, på tisdagmorgon åkte vi ner till Thorskogsslott (ligger ca 30 minuter utanför Göteborg) för att närvara vid Jonas systers bröllop. Vi blev inchekade i en svit på slottet, Lovisa & Wiggo hade eget rum att sova i + ett rum att leka i och ett badrum. Vi hade vårt rum brevid, ett riktigt engelskt rum med en himmelsäng. Jonas var toastmaster så han hade fullt upp, såg inte röken av honom på hela kvällen. Lovisa och brudgummens syster var brudtärnor, de var så fina i sina champangefärgade klänningar. Lovisa var himla stolt för hon fick bära brudparets ringar på en liten kudde, men hon hade sagt till farmor när de skulle gå och byta om - Farmor, nu har jag lite fjärilar i magen. Och det var ju inte så konstigt eftersom det var ca 70 personer som satt och tittade på dem. Vigseln hölls ute i solskenet, brudparet hade sån tur med vädret sol hela bröllopsdagen och även dagen därpå. Våra barn var så duktiga hela dagen, Wiggo somnade av utmattning i vagnen vid ca 22.30 och när klockan var 23.30 kom Lovisa och sa till Jonas - Nu pappa är det nog för sent för mig. hon somnade innan hon nådde kudden tror jag. Sen sov hela familjen P/S som en stock hela natten.

Igår intog vi en slottsfrukost på uteplatsen i solen. Det är det bästa med att vara på hotell är frukosten. Den är uppdukad och klar när man kommer ner och så slipper man diska efteråt.
Vi chekade ut vid 12 och sedan sade vi adjö till brudparet som skulle åka till Madrid, vi åkte vidare till Göteborg och Liseberg. Lovisa fick sig ett åkband och hon åkte nog allt hon kunde åka själv + att jag åkte med henne i Jukebox och Jonas åkte med henne i Flume Riden och Kållerado, de blev rätt blöta alla 4 gångerna de åkte. Tur det var fint väder så de torkade rätt fort. Kom hem halv 12 i gårkväll. Det har varit två intensiva dagar, tur vi har semester hela denna veckan så vi har några dagar på oss att ta igen oss på.

Nu ska jag försöka packa upp våra saker och sedan ska jag till Annas scrapbooking och hämta mina ATC från Norge, ska nog handla lite oxå till bröllopkorten jag ska göra framöver.

Ha det så bra // Marie

Inga kommentarer: