söndag, december 02, 2007

Tandfen....

.....var på besök hos Lovisa i natt, igår kväll tappade Lovisa en av sina två lösa framtänder. Givetvis ville hon lägga tanden i ett glas med vatten och imorse när hon vaknade var det första hon fråga om tandfen har varit här. I glaset låg det allt en guldtia och hon blev jätteglad.

Idag dick barnen äntligen träffa tomten, han kom till ishallen i byn med godispåsar till alla barn. Tomten hade med sig en liten svart ponny med tomteluva, Wiggo ville inte gå nära hästen så farfar fick hämta en godispåse till honom. Det var även en liten basar med mestadels lotter, Jonas hade riktat in sig på 1:a pris i en av lotteristånden, det var en radiostyrd motorbåt. Han tog lott på lott, barnen lyckades vinna på varsin lott och efter många, många lotter fick Jonas även sitt 1:a pris. Barnen blev överlyckliga, så nu blir det köra av i poolen i sommar kan jag lova.

I pysselväg har jag lyckas att knåpa ihop några tändsticksaskar som barnen ska få ge bort på dagis och fritid när de slutar för denna termin, sen har jag även gjort några fler men de kan jag inte vissa förän de nått sina nya ägare. Nu ska jag plocka ihop kläder och allt som ska med imorgon till dagis och fritids så ha en fortsatt go kväll kram Marie

Inga kommentarer: