måndag, mars 10, 2008

Viktväktare......

......har jag blivit idag. Jobbet erbjöd 16 veckor för 500 kr, då kunde man ju inte tacka nej. Har tänkt länge att börja men som vanligt har man inte fått tummen ur, men nu kommer man inte undan längre. Vi var 18 st som ska gå kursen, dessutom är det på arbetstid. Jättebra för mig som har gubben i Norge och inte kan komma från på kvällarna. Nu får barnen vara en extra timme på dagis och fritids så det löste sig bra. Så från imorgon tisdag börjar jag att räkna points och sätta igång med någon form av motion. Har en arbetskamrat som tränar tre gånger i veckan, så duktig kommer nog jag inte att vara men jag tänkte följa med henne en gång varje vecka och sen försöka promenera. Har tur för nästa vecka är Jonas hemma så då kan man ta en tur när man kommer hem.

Nog om detta, helgen var lugn och skön. Blev dock lite kraslig på söndagen men det har rätat till sig något så när idag. Har varit en kort på jobbet så vi två som var där har sprungit runt som yra hönor för att hinna med allt som ska göras. Samma blir det imorgon, är så trött på att det inte går att fixas fram vikarier. Ska nu natta min barn och sen slå ner rumpan i soffan för att se på Design: Simon & Thomas på TV3 (äntligen har vi fått boxer igen). Sen är det nog natten för mig, bäst att lägga sig tidigt för att ta tjuren vid hornen i morgon med all mat.

Ha en skön måndagskväll kram Marie

Inga kommentarer: