lördag, april 05, 2008

Dagstur......

....till Karlsborg och Mölltorp har jag hunnit med idag. Där jag jobbar
lottar de ut dagsresor lite då och då, denna gången hade båda mina
arbetskamrater och jag tur att få följa med. 6.30 åkte vi från
Värmland ner mot smålandsskogarna, för att först besöka Forsvik
och Göta kanals första sluss. Där fick vi shoppa i lilla boden 5 knop
och förmiddagsfika.

Sedan fortsatte vi färden till Karlsborg och fästningen, där fick vi
vara med om ett guidat äventyr med spännande effekter,
kanonmuller, rök och fiendeanfall. Lunch fick vi på Kanalhotellet och
sedan fick vi gå en tur på Karlsborgs museum.
Sista anhalten på vår resa var i Mölltorp och deras handelsträdgård.
Där fick vi oxå en rundtur och sedan fick vi shoppa loss, de som ville.
Jag handlade några växter och lite annat smått och gott. Lägger ut
bild i morgon på det nyinköpta.

Som ni ser hade de mycket roliga saker, grodprinsen ovanför var en
av många sakerna som jag gillade. Men tyvärr fick grodan stanna i Mölltorp.
Under ser ni mycket fint och lägg märke till de läckra thekopparna med
blommor i de var så fina, men dyra. Hoppas något liknanade kommer
snart upp hit till Värmland.
Nu ska jag gå och lägga mig och jag somnar nog som en stock efter
fästningsäventyr, blommor och massor av mat och fika. Jagfår hoppas
det fortfarande vissar neråt på vågen till måndagen efter denna resa.
Annars får det bara bli soppa i morgon.
God natt kram Marie

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken härlig resa du verkar ha varit på!!
Var jobbar man när man kan få en resa bara sådär...? Kul idé iallafall!