söndag, april 27, 2008

En händelserik vecka

Nu var det ett tag sedan jag bloggade, men nu ska ni få en
uppdatering vad som händer här borta i värmlandsskogarna.
Lovisa var hemma förra veckan med feber och snuva. Nu när
hon är frisk så är det Wiggos tur.

Under veckan dök det upp ett paket jag har väntat på. En
nätkompis erbjud sig att jag fick vara med och skicka
efter scrapbookingsaker från USA. Denna gången blev det
bara ett Blossomalfabet, men hon ska snart beställa igen så
då blir det nog lite mer saker.


(bilden ovan lånad av Proscenia)

I går var jag och en arbetskompis på Sound of music som gjorde
en föreställning i Karlstad. Vi har fått i flera år nu presentkort på
TicNet från jobbet så vi passade på att utnyttja dessa. Har aldrig
varit på musikal förut, förstår inte det för det här var jättebra.
I juli ska jag iväg ner till Göteborg och titta på Mama Mia, så
i år blev det 2 musikaler och ska försöka att gå på fler om tillfälle
ges.

Igår fick vi tillökning i familjen, en ny bil (jag ny för oss, för den
är ju begagnad). Min pärla ska pensionera sig, endera blir det en
folkracebil eller annars blir det skroten. Hoppas någon köper den
för den startar med en gång bara att det är lite för mycket att laga
på den. Så f.o.m torsdag fräser jag runt i en liten Ford Fiesta, vi som
aldrig skulle köpa en fååård. Men, men nu står vi här med en
iallafall.

Imorgon ska jag vara hemma med Wiggo, tisdag och onsdag ska
han vara hos farmor och farfar. Ha en bra vecka
kram Marie

1 kommentar:

♥ Pia... sa...

hej..tack för kommentaren ...ja det är verkligen värt ett besök..jag älskar detta stället..så mysigt om man gillar det där lantliga danska franska stilen :)..så mycket kul du fått..ett alfabet skulle behöva en hel del sånt..men nu så blev det inredningssaker..man får välja:)åh sound of music..det vore nåt det..suck.. ser att viktväktaren sköter sej ...bra gjort...själv tränar jag för vårruset...hihi...har precis gått en lååång promenad..höll nästan inte på att ta mej hem..blev så sleten...ha det så göttt..PIA