söndag, april 13, 2008

Spökfest / Mariebergsskogen

Helgen har varit varit fullspikad, gårdagen spenderade vi hela dagen på ortens fritidsgård. Vi hade hyrt den för att ha kalas för Lovisa. Först hade vi spökkalas med 15 st barn med mycket spring i benen. Det åts korv med bröd, glass och som pris för ett utmärkt dansande i "Dansstopp" fick barnen varsin godispåse. Många fina presenter fick Lovisa av sina kompisar. Bara några minuter efter alla barnen hade gått så kom nästa gäng som ville gratulera födelsedagsbarnet. Det var mormor, morfar, morbror, farmor, farfar, faster/gudmor & gudfar + Jonas ena faster och farbror. Sen blev det andra gången med fika fast denna gången var det med mormors hembakade bullar och tårta. Av gudmor och gudfar fick nog Lovisa den bästa presenten - en röd cykel, hon har legat i hårdträning hos farmor för att lära sig att cykla innnan sommaren. Vi hade två rejält trötta barn igår kväll, de somnade på två sekunder.

Idag fick jag lite sovmorgon för jag har spenderat många timmar på akuten i natt, Jonas gick upp och tog barnen så jag fick sova lite. Men kl 10.30 skulle jag vara hos tandläkaren. När jag kom hem tog vi oss en sväng till Mariebergsskogen för att njuta av vårsolen när den för en gångs skull är framme. Vi tog med oss korv och bröd och grillbriketter, så det var första gången i år vi åt ute i det fria. Jättemysigt var det, Mariebergsskogen är så bra för barnen kan titta på lammungar, kycklingar och alla de andra djuren, leka i lekparken och rusa av sig + att det inte kostar en spänn. Nu är det att göra iordning matlåda för i morgon och natta barnen. Sen är det inte långt till att även jag ska i bädden. Ha en fortsatt trevlig vecka, i morgon är det dommen igen då :)

kram Marie

Inga kommentarer: