fredag, april 10, 2009

Ägglunk & Änglarum

Idag hade friluftsfrämjandet anordnat
"Ägglunken" på Skutberget, vi hade bestämt
att vi skulle åka dit om det blev fint väder.
Imorse när vi vaknade så låg dimman tät,
men vi åkte iallafall till Skutberget, med två
förväntansfulla barn. Vi lunkade 3,5 km
(barnen sprang nästan hela vägen) och
svarade på frågor. På bilden ser ni 2 trötta
ägglunkare med priserna, barnen fick godis
och vi vuxna 14 st ägg, ett ägg för ett rätt
svar.......
.....under eftermiddagen har vi haft vänner
här från stora staden Karlstad......Tack
för titten :) ......
......nu äntligen har jag påskpyntat bordet i
hallen, det är det enda som blir pyntat i
vårt hus.....Britt som har bloggen prillig
fixade detta söta påskpynt till mig.
De är hur fina som helst.
Sen vill jag visa min fina vinst som kom
på posten härom dagen, just nu står
den i vardagsrummet, Tack ännu en
gång för vinsten Anneli :)
(Anneli har bloggen BetongSnäckor & Änglar)

Igår tog jag mig en sväng till Kil efter jobbet

för att hälsa på Mia på Änglarum. Det var

ju meningen att jag skulle åkt dit på premiären,

men fick då besök så det blev inget.

En sån ljuvlig butik och ett sådant varmt

mottagande. Det var jätteroligt att få träffa

dig Mia och jag kommer gärna på besök igen :)

Ha nu en riktig God & Glad Påsk,

kram Marie



12 kommentarer:

Hemma hos Linda sa...

Hej Marie

Kul att du vill vara med i min utlottning, lycka till!

GLAD PÅSK!
Kram Linda

Anneli sa...

Vad roligt med helochlekdag för hela familjen...
Kul att Tavlan blir bra...Gllad Påsk och Kramar
Annelie

♥ Pia... sa...

..hej på dej...så du lunkade idag du..blev inge för mej luuutade istället:)..golvet..så motionen den fick jag ändå...vilken fin vinst du vunnit..kul...så du har varit i Kil..säger som du vilken mysig affär..och Mia ..supertrevlig..dit vill man åka igen..såg du den där diskbänken??..DEN skulle man ha:)..ha de såå gött nu i påsk..kram..PIA

Lisa Marklund sa...

Vilket fint påskris du gjort, vita fjädrar är vackert :-)
Vad kul att du ville vara med i min utlottning, lycka till
Kram Lisa

Viola sa...

Så mysigt ni verkar ha haft, ville titta in och önska dig och de dina en riktig skön påsk, kram VIOLAN

hemma hos lilla mej sa...

Det låter ju hel mysigt ägglunken .Kul att det finns någonting attt göra på långfredagen.Tänk förr va tråkigt ingenting,tur att det går framåt.Ha en go och glad påsk kramizzar ~~~~RITA~~~~.

Britt sa...

Va fint det blev!

Var det du som vann tavlan? Grattis, va kul!

Visst var det fint hos Mia? Man blir otroligt köpsugen!

Har glömt att fråga hur det var med Marie? Ni träffades för ett par veckor sedan, eller hur?
Vart bor hon numera, bor hon kvar eller?

Ha en glad påsk!

Kram Britt

Marie//Tekla Maräng sa...

Grattis till din vinst, tavlan med Myran. Tycker att den är så fin.

Go och Glad Påsk:O)

Tesa sa...

Åh, det var därför det kryllade av människor hemmavid. (Ägglunken) Själva drog vi på långfredagstrav. Blev några hundralappar rikare :o) Önskar dig en riktigt Glad Påsk. Kram

Design i tid och rum sa...

Hej! så fin vinst, det är inte många som har Annelis tavlår..super..
kram Dadda

Citroner och Maränger sa...

Kikade runt lite och passar på att önska glad påsk!

Penseldraget sa...

hej
vill bara tacka för att du vill delta i min utlottning... 2 lotter ligger i min låda till dig =)
kram pia