lördag, maj 23, 2009

Firande och Loppisrunda

Väldans vad veckorna flyger förbi, så var
det helg igen. Gårdagen firade vi "gubben"
som fyllde år i veckan. Mina föräldrar,
bror, hans föräldrar och syster var här.
Det bjöds på smörgåstårta, det är det
enda Jonas äter i "kaffebrödsväg" (Inte för att
jag vill kalla det kaffebröd men ni vet vad
jag menar).........
.....idag ska jag ha smyckesparty och då
rymmer nog han och barna fältet när det
kommer en massa "kärringar"
Var iväg för att inhandla lite förtäring tills
i kväll, hamnade då i Kil så jag tog mig en
sväng till Änglarum, träffade på gulliga
Mia som äger affären. Alltid lika trevligt att
prata med dig, Mia :) och hoppas du blir bättre.
Var även iväg på en kort loppisrunda, hittade
en damachan (vet inte hur det stavas men
en sådan man gör vin i) och ett vackert
fat, behöver bara putsa på det lite så blir
det så fint. Bilder på loppisfynden kommer
i ett senare inlägg.
Nu ska jag skjutsa iväg min dotter på kalas.
Ha en fortsatt trevlig lördagskväll,
kram Marie

20 kommentarer:

Tesa/Therese sa...

Låter kul med smyckesvisning! Vad är det för företag? Ha det så gott!! Kram

Interiörboden sa...

Hej Marie!

Åhh, en så fin lykta du visade!
Och hoppas att ditt smyckesparty blir riktigt kul med mycket prat och skratt :)

Ha en jätte bra helg!
Kram Sandra

Anonym sa...

Men hade du det partyt idag? Synd jag ville oxå komma, får väl bli en annan gång.

// Lina

Marie//Tekla Maräng sa...

Låter som riktigt härliga dagar med firanden och loppisar och tjejkväll med smycken jo jag tackar jag.
Kram:)

Anneli sa...

nyfiken på dina loppisfynd...
kram
annelie

Britt sa...

Va kul med smyckesparty! Vad är det för typ av smycken?

Hoppas ni hade kul i Ullared, du köpte väl nåt till dig själv oxå?

Kram britt

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Alltid kul med kalas. Smyckeparty låter spännande, vi ska ha inredningsparty på jobbet imorgon. Ett norskt företag med en massa fint, ska nog ta med kameran!
Och det ska bli kul och se vad du fyndat, jag har inte varit på Loppis runt här på ett tag nu.
Kram till dig
Annamaria

Bland inredning O figuriner! sa...

Hej marie!
Tack för att du kikar in hos mig!
Jag har blivit så dålig på att lämna kommentarer,men ska försöka bättra mig!
Lägger in dig i min "favvo" lista!
Har aldrig varit in på änglarum,måsta jag göra nästa gång,jag passerar Kil! =)
Forsatt trevlig söndag!
Kramisar Erika

Jenny Oak Fae sa...

TACK för din kommentar, jättefin lykta du visar..!

Önskar dig en fortsatt fin dag, och en ny fin vecka!

: )

KRAM, Jenny

Anneli sa...

tack snälla för dina rara ord...
kram
annelie

Nettan sa...

Hejsan, en Glad Värmlänning till =)
Kul att du tittade in till mig, så jag kunde kika in till dig med !
Kram Nettan

Anneli sa...

vad roligt att myrtavlan blev uppskattad...det värmer.
kram
annelie

rosenskära sa...

Smyckesparty, det har jag aldrig varit på, bara smink- och plastburkar, det här låter bra mycket roligare!

Änglarum har jag hört talas om, det verkar mysigt!

Kram/Lena

Lena50 sa...

Javisst är det kul i Ullared, ska dit imorgon, var där förra veckan, men det är en del jag ska byta.
Jag bor ju bara 3,7 från Ullared, men det värsta är att det blir väl en hel del köpt, fast jag var där för en vecka sedan.
Vad kul med smyckesparty....jag ska på sminkparty imorgon....Ha det gott!!! Lena

Älfgärdet sa...

En damejeanne(obs! TROR det stavas så!) hittade jag i vindsröjen här. Dock var det någon som på 40 eller 50 talet hade lagt på nån typ av spackel & gjort en golvlampfot av den...hrm...inte så vackert direkt, särskilt inte när spacklet börjat lossna... Men de är vackra när de brukas till sitt rätta användningsområde, eller endast som de är.
Ja, inte har jag någon välansad trädgård inte, jag hinner aldrig med. Det fanns bara bärbuskar & några äppelträd här när vi tog över. & visst är det kul att bygga upp den själv, men det tar en väldig tid att vänta på att den ska växa upp + all jordförbättring som måste till för att det ska växa något. Ibland räcker inte orken till det & de stackars krakarna får leva ett borttynande liv :(. Har åtminstone lärt mig att jag satsar på en del av trädgården i taget! I början duttade jag lite här & där & det syntes INGENTING!
Ha dä gôtt i värmen som vi tror kommer ordentligt nu!

Inspiration i vitt sa...

Hej Marie, jag skulle oxå vilja åka till Änglarum nån gång, jag menar så långt är det ju inte men varje gång jag är i Karlstad så har jag så många ställen jag ska till så jag hinner aldrig till Kil.
Kram på dig/Ingela.

Anne sa...

Hej!
Hoppas dte blev ett lyckat smyckesparty!

Fin lykta, jag har en liknande vit som hänger i ett av mina äppelträd.

Vi brukar göra likadant när vi åker till Ullared. Åka fredag morgon, sova över i stuga (små men himla fräscha måste jag säga).

Kram Anne

Annika sa...

Så kul att du ville vara med i min tävling så att jag fick chans att hitta hit =)
Vilken snygg lykta och så kul med en loppisrunda.

Elin sa...

Hoppas att ni fick det riktigt trevligt och så kul det låter med smyckesparty...

Och så spännande det ska bli att få se sedan vad du fyndade...

Många kramar
Elin

hagagården sa...

Hej
Blev det några fina smycken på smyckes partyt?
Oj va gott det lät med smörgåstårta.
kram o ha en go dag
ninni