söndag, maj 10, 2009

Liseberg & Trädgårdsmässan

Nu var det ett tag sen sist jag gjorde ett
inlägg, det har vart mycket på trädgårdsfronten
för tillfället. Vi har rensat rabatter och tagit
bort växter vi inte vill ha kvar så bloggandet
har ståt still ett tag.......
......i fredags hade jag tagit semester så hela familjen
åkte net till Göteborg för att gå på Liseberg &
trädgårdsmässan där. Tyvärr så glömde jag, mitt
nöt att ladda batterierna i min kamera så efter
3 kort så la kameran av......
.....men ni får njuta av de stackars bilderna som blev.
Även IKEA hade en monter där(bilden inunder) som
var så snygg........

......Tyvärr spöregnade det när vi kom dit så vi gick

till Universeum, där fanns det mycket att titta på
för barnen. När klockan närmade sig öppningsdax
för karusellerna så gick vi tillbaka till Liseberg och

vi slapp regnet sedan hela kvällen, barnen åkte
så mycket karusell så jag fattar inte hur de inte
blev yra i huvudet.........köpte mig några plantor
när jag ändå var på mässan. Bilden över är en
småblommig klematis som ska planteras i kruka.......
.......köpte mig oxå en rosa akleja, det är numera
min favorit i rabatterna, de är så söta.......

....hittade oxå en japansk akleja som är lite lägre
än de vanliga. Nu hoppas jag det kommer bli många
frökapslar till hösten så jag kan få flera plantor

Ha det gott och jag ska försöka bättre mig och
uppdatera lite oftare,

kram Marie







7 kommentarer:

Karlstadtös sa...

Låter som ni hade en toppendag nere i Göteborg!! Din son har pratat om Liseberg och flumeride under hela veckan så han har verkligen sett fram emot denna dag.

Vi ses tidigt imorgon bitti.. :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men dom korten du tog är jättebra. Så kul med en Göteborgs-resa, gå på Liseberg är ju inte helt fel.
Kram till dig
AnnaMaria

Rummet för välbefinnande sa...

Hej där Marie! Vad kul för er med en Göteborgstur. Kan tro att barnen var lyckliga.
Så fin klematis...... och rosa akleja! Ja, det är vackra blommor det.
Jag har kommit hem nu och det är skönt. Går lite på halvfart än, men snart ska jag vara tillbaka igen. Känner att det blir bättre för varje dag och det är skönt.
Det blir vila, lite video och lite bloggande. Ja, det är inte så dumt.
Hoppas du får en fin vecka nu!
Kram kram Mia

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja ibland är man en nöt, jag glömmer gäran hela kameran.
Fina bilder du hann att ta. Aklejor är så skira och fina. Har faktiskt aldrig provat det på balkongen, men det kanske går...
Ja man kan undra hur barnen kan åka så mycket karusell utan att blir yra.
Ha det gott marie:)

Annas infall sa...

Jag köpte mig en mobil som tar hyfsade bilder för bloggen i alla fall och ett minneskort som jag sparar bilderna på. SEN köpte jag en liten manick som jag använder att plugga i telefonminnet i till datorn och VIPS överför man bilderna. Jag kallar den för spionkameran. Ljudlös och kamouflerad.....
Gillar oxå växter...jobbar i min trädgård så fort jag får tid...
KRAM: Anna

Mina Lantliga Rum sa...

hej!

tänk om man hade lite mer gröna fingrar så man kunde stå ut med att rensa i rabatten,låter såå mysigt hihi...jag gillar blommor men tyvärr inte våra rabatter.

kul att åka karusell!! =)

ha en mysig kväll,kram!

Design i tid och rum sa...

hej Maria ! ville bara önska dig en trevlig helg,,och Akleja heter blomman som jag själv har i min lilla trädgård men, visste inte namnet.
tack för att du skrev om den.kram Dadda
vackra bilder!