söndag, maj 17, 2009

Shopping på hög nivå :)

Nu närmar sig skolavslutningen med stormsteg,
här i vår trädgård börjar äppelträden blomma
och snart blommar även syrenerna.......
.......det var inte länge sedan vi hade kallt och snö,
ja tiden den går fort.......
......jag brukar vara ute i vår trädgård varje dag för att se
om det kommer några nya blommor. I gräsmattan
lyser den söta violen och även mossfloxen blommar
förfullt......


......Under helgen har jag, en vännina, min mor
och faster vart ner till Ullared. Vi brukar åka
tidigt på fredagmorgon och sover över till
lördag i en hyrd stuga på Ullareds camping..........på vägen ner brukar vi stanna i Kungsbacka
på Freeport, ett shoppingcenter med massor av
olika affärer med outletpriser. Köpte mig b la
denna söta ödla i gjutjärn, den får nu stå på
trappen hemma. Väl i Ullared blev det mest
sommarkläder till barnen, det var rena
julafton när jag kom hem och de fick prova allt....
Till slut vill jag visa ett beställningskort jag
har knåpat ihop till en konfirmand, under
är baksidan på kortet......
......nu ska jag försöka komma ikapp på
tvätten som inte tvättade sig själv när jag var
borta, sedan ska jag röja lite i trädgården igen.
Ha en fortsatt trevlig helg,
kram Marie






14 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint kort du gjort, mkt roligare och få ett "hemgjort"
Tänk jag har bara varit i Ullared 1 gång! Hör att det fyndas mkt där.
Din ödla var söt.
Kram till dig
AnnaMaria

paula sa...

så fina bilder
shoppat har du gjort oxå det är så roligt:)
ha en bra söndag
kramiz

hemma hos lilla mej sa...

Så fina bilder.Både ullared och freeport är mysigt tycker jag.Gullig ödla.Ha en skön kväll kramiz ~~~~RITA~~~~~.

Kattis sa...

Kul att det blev shoppat =)
Ser att du fick tag på ett snirkligt alfabet.. Snyggt kort!
Ses i morgon =)
Kram Kattis

promenader på landet sa...

Ditt kort är verkligen jättefint! Vi på mitt jobb brukar också åka till Ullared och sova över. Det är kul att handla och få en utflykt! Kram Maria

Viola sa...

Vilka ljuvliga kort du bara gjort...och denna ödla var ju helläcker, nu går vi med raska kliv framåt och det är inte många dagar kvar till juni...så fort det bara går, hoppas helgen varit bra, kram

Interiörboden sa...

Hej Marie!

Åh, så vackra bilder du visar :)

Det var synd att du inte kunde komma på torsdag, hade varit jätte kul, men du är såklart välkommen en annan dag :)

Ha en jätte bra start på veckan så ses vi!
Kram Sandra

carina sa...

Hejsan Marie!
Vill bara tala om att du har vunnit 1:a pris i min tävling....den lilla tavlan.
Om du mailar mig din adress så skickar jag vinsten med posten.
eva.car.gus@hotmail.com
Ha en bra måndag!
Kramar/Carina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis din turgumma! Vilken fin vinst du fått.
Kramis AnnaMaria

carina sa...

Hejsan Marie!
Jag väntar fortfarande på din adress...hoppas att det inte har blivit något fel, men jag har inte fått något mail från dig.
Kram/Carina

Annas infall sa...

Jag har aldrig varit i Ullared.... det närmsta jag kommit känskan är när vi reste till TURKIET!!!
Köpmännen på den lokala marknaden stod och skrek:
- Billigare än Ullared! Kom och köp...
Jag handlade INTE, de förstörde utlandskänslan för mig... men till det riktiga Ullared ska jag någ åka.//Anna

Elin sa...

Vilka härliga bilder och vilka super fina fynd du gjort...

Rostigt är bara så fint...

Många kramar
Elin

Interiörboden sa...

Hej Marie!

Ja, du är jätte välkommen!
Jag har öppet imorgon lördag 12.00-15.00 och söndag 12.00-17.00.
Annars är det ju varje torsdag och söndag 12.00-17.00.

VÄLKOMMEN!!

Kram Sandra

Therese sa...

Tack för att du tyckte till i min tävling! Kram