onsdag, juli 18, 2007

Ingen fiskelycka

Idag var det min tur att ha sovmorgon, under tiden satt Jonas och Wiggo och tittade på Rex Hunt (ett fiskeprogram) på Discovery channel. När jag kom upp så sa Wiggo:
- Mamma, vixsa möpp (översättning: Mamma, vill fiska mört).
Sagt och gjort, efter Wiggos förmiddagslur åkte vi till svärmor och svärfar och plockade Maxs (Mask) som Wiggo sa. Lånade lite spön av svärfar, som är en riktig fiskefantast och åkte upp till min mor och far för att fiska i Fryken. Lovisa tröttnade efter 2 min, men Wiggo satt med spött visserligen mer i vattnet än ovan, men han var nöjd. Det blev dock ingen fisk för det blåste väldigt mycke. När vi skulle kasta i flötet var det inne vi land på ett kick. Wiggos fiskade där det inte var mer än 1 dm djupt eller ska man säga grunt, men som sagt var han var nöjd.

Dagens kommentar:
-Åh gud mamma

Sagt av Wiggo när jag och barna gick längs strandkanten och vi hittade några kantareller, visserligen sa Lovisa det först men Wiggo är en riktig härmapa just nu, så för varje svamp han plockade sa han - Åh gud mamma. (han & Lovisa var tudligen lycklig att vi fick lite svamp iallafall)

Sen skulle vi ha kantarellfest sjöng Lovisa och Wiggo medans vi åkte hem till min mamma och pappa en stund, det blev en kort visit idag. Nu ska jag lägga mig för imorgon är det min tur att gå upp när lillen vaknar. God natt på er // Marie

Inga kommentarer: