måndag, juli 16, 2007

Mariebergskogen

Åkte på förmiddagen till Mariebergskogen, vi tänkte vi skulle göra något med barnen när det för en gångs skull var fint väder. Mariebergskogen är bra nöje, lekpark, djur och bad på samma ställe och det är ju ett plus att det inte kostar något heller. Vi tog med fika och lite frukt, vi tillbringade lite tid i lillskogen där favoriten hos Wiggo var tuppen och kaninerna. Lovisa tyckte minigriskulltingarna var sötast och det tyckte jag oxå, synd bara att de inte är så söta när de blir stora.

Sen var vi i lekparken och vi han med lite bad i Mariebergsviken. Solen stekte på bra idag, barnen var väl insmorda men jag glömde att smörja mig. Eftersom jag har pigment noll så ser jag ut som en kräfta på mina axlar. Det blir att ha på riktigt mycket after sun nu ett par dagar.

När vi satt uppe i lillskogen och åt glass så sa Lovisa
- Det här är ett paradis, ja inte här uppe men där nere (i den nybyggda lekparken) är det ett riktigt paradis.
Ibland undrar jag vart Lovisa får allt ifrån, hon kommer med såna roliga kommentarer hela tiden, under kommer en till:


Dagens kommentar:
-Du är polis och jag är en riktig människa

Lovisa och jag leker polis och bilförare i baksätet på vår bil. (är inte poliser riktiga människor)

Nu ska jag gå och smörja mina röda axlar, sen blir det bädden för mig. Solen och frisk luft hela dagen tar styggt. God natt på er kramar Marie

Inga kommentarer: