tisdag, november 13, 2007

Mus jakt

Idag har jag varit hemma med Wiggo, igår när jag kom till dagis hade han lite utslag i ena mungipan och i morse hade han fått mer utslag på ena kinden. Då tog jag det säkra före det osäkra och stanna hemma med honom så jag fick åka till BVC och kolla så det inte var svinkoppor. Min lille herre äter nämligen sand och grus när han sitter i sandlådan på dagis. BVC sköterskan så att det inte var svinkoppor så då får han gå till dagis i morgon. Undertiden jag skulle ringa och friskanmäla mig kom vår katt Xena in med en levande mus, fick slänga telefon och allt för att försöka få tag på musen innan den piggnade till. Men givetvis for den in under tvbänken så det blev en vild jakt. Tillslut tog Xena den och jag fångade den i en fiskhåv och slängde ut den. Xena var inte så glad att gå miste om musen men musen var nog desto gladare kan jag tänka mig.

I pysselväg har jag börjat med mina tändsticksaskar, några ska skickas iväg till några som är med i min mingelswapp på ScrapRoom med temat Juliga tändsticksaskar. Sen ska jag göra till alla fröknar på skola, fritids och dagis så barna får ge dem en liten julgåva innan de går hem innan jul. Så jag får ta alla tillfällen i akt att sätta min ner och pyssla, men jag klagar inte :) Nu ska jag ge mina barn lite kvällsmat och sen ska jag försöka få dem i säng innan 20.00 för då är det min tur att titta lite på tv. Tisdagar kl 20.00 är MIN tvtid för då är det ju Äntligen hemma och det programet missar jag inte i första taget. Sen får vi se om det blir lite pyssel innan läggdags. Ha en fortsatt trevlig kväll kram Marie

2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

haha..så roligt ni måste ha haft det då...PIA

♥ Pia... sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.