söndag, november 25, 2007

Sista lektionen......

......för terminen var det idag på simskolan för Lovisa. De simmade ryggsim för första gången utan platta under huvudet, det blev några kallsupar men sen kom hon på hur hon skulle göra, så hon simmade nästan 15 meter själv. På avslutningen får de oxå märkena de har klarat, Lovisa fick både silver och guld pingvinen, Inte ens jag har dessa märken. Sen har Lovisa varit iväg på maskeradkalas till en kompis och som ni ser på bilden skulle hon vara utklädd till indian.

I natt har barnen sovit hos farmor och farfar för vi var ute igår och åt mat på Koriander med Jonas syster och man. Det blev en sen natt och imorse skulle jag till tandläkaren för att laga en tand. Kom dit 7.50 och fick veta att de hade ändrat min tid till nästa söndag, så typiskt hade jag vetat de så hade jag fått mig en rejäl sovmorgon i morse. Åkte istället till Maxi och handlade frukost, det var riktigt trevligt att gå i affären så tidigt. Det var nästan inga människor och jag slapp stå i kö.

Dagens kommentar:
Vi sa till barna att det kanske skulle vara kul att åka till Universeum och kolla in deras stor haj. Lovisa berättar för Wiggo att hajen är i ett stort akvarium och att det är många små fiskar tillsammans med hajen. Lovisa försäkrar Wiggo att hajen äter inte upp de små fiskarna. Wiggo tänker efter en stund och utbrister sen:
- Nä hajen äter bara max (mask)

Nu ska jag göra iordning allt för i morgondag, en ny vecka med jobb, dagis och fritids kram Marie

Inga kommentarer: