söndag, januari 06, 2008

....och ännu mer snö

..... äntligen kan man åka lite pulka och skidor. Men det kan ju komma lite lagomt,
vi har varit ute och skottat snö i flera timmar, tur kom vår snälla granne med
sin fyrhjuling och tog vår vägen annars har vi nog skottat ännu. Eftersom vi fick hjälp
med skottningen han vi iväg och åkte lite pulka i samhällets lilla backe. Wiggo var
jättetrött men han tyckte det var så roligt. Det syns nog på bilderna nedan.
Bilden under på skålen inhandlades jag när jag var i Arvika, är där med i en
keramikklubb. Min månad var i december att handla så det blev denna fina
skål med myror på. Den ska få pryda mitt kök.


Snö långt upp på väggarna efter ett par dagar med snö och blåst


Wiggo har även hunnit med att prova att åka skidor för första gången. Som ni ser är han väldigt konsentrera, tungan rätt i munnen. Han tyckte det var jätteroligt att åka skidor sa han, nästa Gunde Svan kanske :)


Se upp i backen, här kommer Lovisa & Wiggo i 120. Efter ett par
timmar i backen försökte vi att få med barnen hem, men de tyckte det
var så roligt så de kunde nog ha stannat där hela dagen om de fått. Vi får
hoppas att snön ligger kvar så det blir mer pulkaåkning under veckan.

Nu är det sista lediga dagen efter den långa härliga ledigheten under
jul och nyår. Imorgon är det samma gamla visa igen med dagis, fritids
och jobb. Nu ska jag ta och utfodra mina hungriga v argar till barn.
Ha det bra och åk riktigt mycket pulka kram Marie

Inga kommentarer: