söndag, maj 25, 2008

En fullspäckad helg

Torsdag och fredag hade jag tagit semester, torsdagen var vi till ögonläkaren med Lovisa. Som tur var sa ögonläkaren att hon slapp glasögon. Sen på kvällen drog jag av gräsmattan som var jättelång.

Fredag bar det iväg till Göteborg, vi tog en dagstur till Universeum och Liseberg. Vi tittade på hajar, ormar, provsatt polisbilar och gjorde såpbubblor på Universeum. Under tiden vi var där gick mina skor sönder så efter besöket där fick vi bege oss ut på Göteborg för att hitta en skoaffär. Inte det lättaste eftersom man inte är så känd där. Efter att vi hade ätit lunch på resturang söder och frågat servitören hittade vi en affär och där köpte jag mig ett par ballerinaskor. Sen var det dags för huvudattraktionen Liseberg, Lovisa har längtat sen hon fick reda på att hon skulle dit. Lovisa åkte det mesta hon kunde åka för sin längd och t.o.m Wiggo åkte några karuseller själv. Åkte från Göteborg 20.30 och var inte hemma förän midnatt.

På lördagen skulle Lovisa till tandläkaren men vi försov oss. Som tur var var de så snälla att vi fick komma idag istället. På lördagseftermiddagen var barnen hos farmor och farfar, jag och Jonas åkte in till Nöjesfabriken och gick på tatueringsmässan som var under helgen. Mycket fina saker att gå och titta på + att det är intressant att se när de tatuerar folk. På kvällen skulle vi titta på melodifestivalen. Men jag ska bojkotta detta program, det var SKANDAL att inte Charlotte kom högre upp än 17:e plats. Herre gud det var låtar som var riktiga bottennapp som kom på bättre placering än sverige. Jag var så arg så jag stuttsade i soffan, tillslut gick jag och la mej. Nä tacka vet jag sveriges låt, där sprang de inte omkring och hängde tvätt iallafall.

I dag har jag lugnat mina melodifestivalnerver lite och hos tandläkaren gick det bra, Lovisa hade inga tecken på hål. Det var skönt för jag vet att det inte är kul att laga dessa hål. Sen har vi varit till min mamma och firat morsdag. Det blev mat och tårta, hoppas det inte vissar allt för mycket på vågen imorgon. Själv fick jag ett jättefint halsband från mina barn. När jag kom hem klippte jag gräsmattan igen, hinner inte göra det under veckan och då blir det så långt innan nästa helg. Men nu ska jag sätta mig ner och äta lite kvällsmat och sen ska jag lägga mig. Imorgon är en annan dag som Crister Björkman en gång sa. Ha det gött i solskenet kram Marie

Inga kommentarer: