söndag, maj 11, 2008

Vilken underbar helg med sommarvärme

Denna helg har passerat i 140 känns det som. Ändå hade jag
semester på fredag, då åkte jag och två väninnor ner till Ullared.
På vägen ner stannade vi till vi Freeport i Kungsbacka. Där
kan man fynda märkeskläder och andra fina saker till låga priser.
Köpte mig två sportbh och en vanlig + ett par Reebook byxor
för under 300 :- när vi handlat färdigt i Kungsbacka drog vi vidare
till Gekås i Ullared. Vi åkte till vår stuga som vi hyrt, det är skönt
att slippa åka över dagen. Efter att vi hade installerat oss på vårt
övernattningsställe så begav sig tre shoppingsugna tjejer till
varuhuset. Där blev det handlat lite sommarkläder till barnen,
2 st pilkorgar som jag ska plantera sommarblommor i + lite
annat smått och gott.
Dagen efter tog vi oss en till tur och handlade det sista som
inte fanns i storlek dagen innan. Vi åkte från Ullared innan
folkstormen kom dit, så på hemvägen stannade vi till i Göteborg
för att gå på Liseberg och strosa lite. Men när vi kom in så visade
det sig att då var det trädgårdsmässa där inne, det var över
100 utställare och massor av blommor överallt. Några
smakprov ser ni på bilden över och under.

De hade även en balkonglådetävling, lite av lådan syns nedan,

men jag tyckte rummen innanför var mycket roligare. Där hade

de många fina inredningsdetaljer, sånt gillar ju jag.


I slutet av utställningen hittade jag en 2 butik som hade så många

vackra saker, de hette BlomsterDesign och Blomsterhuset,

men tyvärr hade jag ju shoppat slut på mina pengar i Ullared

så tyvärr kunde jag inte få med mig något hem. Men tjejerna

i montern var så trevliga så det är nog inte möjligt att man kanske

tar sig en tur ner till Borås och Bollebygd där de hade sina butiker.

I dag har vi besökt mina föräldrar, vi fick god mat och vi

spelade kubb. Sen har vi haft lite potträning med Wiggo.

Det gick väl inte så bra men vad kan man vänta sig första

dagen. Han var väldigt duktig att sitta kvar på pottan

men det kom inget. Men det är bara att kämpa på eller hur?

Imorgon är det jobb igen, men på en annan arbetsplats. Ska

nämligen vicka på Lovisas skola några dagar. Kul med lite

miljöombyte, ha det gött

Kram Marie

Inga kommentarer: