torsdag, januari 01, 2009

Då var det 2009

Årets första dag har vi spenderat på Mariebergsviken.
Det var inte bara vi som hade tänkt på att åka ut dit,
det var massor av människor som åkte skridskor och
promenerade på isen.......
.......mina barn åkte skridskor oxå, dock hade Wiggo på sig
sina i ca 2 minuer och sedan var det färdig åkt för hans del.
Lovisa åkte desto mera, Lovisa och Jonas åkte över hela
viken. Tur är att han följer med och åker (han är en avdankad
ishockeyspelare) själv är jag som bambi på hal is :)
Efter att ha varit ute på isen ett par timmar så var jag
genomfrusen. När vi kom hem så började vi elda i vår
kamin i vardagsrummet. Först nu har jag börjat att
tina upp, sitter dock fortfarande med långkalsonger på......


......lite mys med ljus måste man ha oxå, har

blivit beroende av ljus i dessa dagar. Så fort jag

kommer hem så tänder jag ett antal ljus......

.......ska nu sitta kvar här i värmen ett tag till

sen blir det att krypa under täcket och läsa en

stund innan det blir natti-natt.

Ha det gött i kylan (-10 grader visar termometern, brrrrr)

kram Marie



4 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej..vad härligt det såg ut...:)..jag var ute och promenerade idag..skulle gärna åkt skridskor..får se framöver om man inte får damma av dom gamla skrillorna..ha en goo fortsättning på detta nya året..vilken härlig start..med kallt och soligt väder..brrr..vi har liite kallare nu....Kram..PIA

Kattis sa...

Hej Marie!
Tack för din kommentar och ett gott nytt på er alla. Ja vi ses den 7:e då jag oxå är tillbaka, känns dock lite jobbigt, man blir liksom van att ligga och dra sig i sängen.. Vi var ut på långpromenad igår i det otroligt fina, men kalla vädret! SKÖNT!! Ha det gott! Ses! Kram Kattis

Anonym sa...

oj vad roligt det ser ut på isen!

Pysselprinsessan sa...

Vilken fin öppen spis! Å jepp. Här hemma går det oxå mängder med levande ljus! :)
Kramar