söndag, januari 04, 2009

Tillbaka till jobbet

Då var det tillbaka till jobbet imorgon igen, känns inte
särskilt lockande om jag får säga så. Har varit ledig sedan
julafton och man har ju lagt till lite ovanor, som tex. sova
till nio - halv tio och ibland ännu längre. Har inte behövt
ta av sig pyamasen på hela dagen om man inte velat.
Men som sagt imorgon blir det andra bullar, upp 4.30
sen rullar det på hela dagen tills barnen är i säng. Men man ska
väl inte klaga, jag har ju ett jobb att gå till iallafall.......

.......tänkte lägga ut en bild på vårt hus, jag vet att det är några
som är lite nyfikna på hur det ser ut.... här är det i vinterskrud.
Nu ska jag fixa lite fika för vi får besök av vänner vi inte
har träffat på länge. Ha det bra!
kram Marie

5 kommentarer:

Britt sa...

Oj! va du går upp tidigt! När börjar du på morgonen?

Jag ska också landa i verkligheten imorgon, det är blandade känslor.
Det är ju helgdag på tisdag så det blir mjukstart...

Britt

♥ Pia... sa...

Hej Marie...stackare som börjar såå tidigt:)..halv fem..jisses..det var verkligen tidigt...tycker det är tidigt halv sex...,,jag börjar jobba på onsdag..huvvaligen..då har jag varit ledig i 19 dagar!!..det kommer att bli hårt..tur är att det är en kortvecka...vilket fint hus ni har..och så fint det låg..där uppe på kullen..ha det såå bra i morn på jobbet..kram..PIA

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, nu är det tillbaka till verkligheten igen. Jag har i och för sig jobbat, men någon dag har jag fått ledig emellanåt och det är jag ju inte van :-) Skönt med vila, men också skönt att komma in i lite "struktur" också. Just nu håller jag på och inventerar och det är ju sååååådäääääär. Vill hellre göra smycken och vara kreativ, men det får väl vara min morot så jag blir klar nån gång!
Önskar dig en bra trettonhelg!
Kram Mia

Design i tid och rum sa...

Hje! tack för titten hos mig.
önskar dig allt det bästa i 2009.Du har åckså en trevlig blog,och ett fantastisk vackert hus. Något man kan bara önska sig.
Hemma hos mmig är samma sak, man sover längre på mårgonen,tittar på tv förlängre..
Men snart börjar livet och vardag till det vanliga.
En bra kamera du fick i Julklapp,
jag ska önska mig någon gång.Ha det så bra Dadda!

Anonym sa...

oj det kallar jag tidiga morgnar! Men om man vänder på det så får du mycket ut av dagen ! ;)