söndag, juli 27, 2008

ABBA revival.....

..... hade Jonas och jag underfredagskvällen. Vi var ner och
tittade på den engelska versionen av Mamma Mia musikalen
i Göteborg. En super musikal, verkligen sevärd.
Jonas utanför Scandinavium

Alla in action


Sov på Hotell Liseberg Heden tills i går. Då började vi dagen

med en underbar hotellfrukost och sen gick vi och kollade in

Södra vägen, där fanns b la Laura Ashleys butik. Fina saker

men dyra. Var även in på Prylgalet och Till Ditt Hem.

Sen hittade vi en loppis och där fyndade vi en dinosarie till

Wiggo och klackskor till Lovisa ( Lovisa vill gärna ha mina

högklackade skor så då fick hon ett par egna att klä ut sig i).

Senare på dagen träffade vi våra vänner ifrån Mariestad och

åkte ut till Mölndal till ett shoppingcentra. Där hittade jag en

hink till maskindiskmedlet på Bolagret. Var en sväng till IKEA

och sedan vände vi kosan tillbaka till Värmland. Hämtade upp

barnen hos deras faster och farbror och sen åkte vi till mina

föräldrar för att vara kattvakt tills idag.

Idag när vi kom hem har vi varit till Torsviken och badat,

klippt gräs och packat bilen till Jonas som ska börja jobba

imorgon. Själv har jag en vecka kvar. Fortsätter detta varma

väder kommer vi att bosätta oss på stranden denna veckan.

Sen måste jag som stolt moder berätta att Wiggo har kissat

på toalettern för första gången, har haft potträning snart hela

semestern och det har inte gått så bra, men idag har det

blivit ett stort framsteg. Kul tycker jag, nu ska vi köra på

hela veckan. Nu ska vi hoppa i duschen allihopa och sen ska

vi sova som stockar // Marie





Inga kommentarer: