tisdag, juli 15, 2008

Fortsättning på vår Danmarksresa

DAG 2
Åt våran frukost och checkade ut, fortsatte vår färd ner till Rödbyhavn och LaLandia När vi kom ner så var inte vår stuga klar så vi fick våra biljetter för att upptäcka Monkey Tonk land, ett lekland med rutchkannor, bollhav, klätterställningar och massor av lego. Sedan åkte vi till stranden och där plockade barnen två kilo stenar som vi har med hem.

DAG 3
Tillbringade vi hela dagen i badlandet, det är konstigt att inte barnen ser mer ut som russin. De åkte vattenkanor, badade i pooler och var som fiskar. De tyckte det var så roligt så det blev ingen djurpark utan vi badade även på avresedagen.

DAG 4
På vägen hem stannade vi till i Hässleholm där vi bodde på Stattshotellet i 2nätter.

DAG 5
Tog en liten tripp till Tykarpsgrottorna utanför Hässleholm, där fick vi gå i slingrande gångar 12 m under marken med bara lantärnor som ljus. Wiggo tyckte det var "läxit" läskigt under tiden vi var under marken, men sen när vi kom upp i dagsljuset igen så var det spännande. Vi han även att besöka en inredningsbutik/gårdscafé som hete Humlalyckan. Himla mysigt ställe!

DAG 6
Åt vår underbara hotellfrukost, det är det bästa med att bo på hotell tycker jag. Checkade ut och fortsatte vår bilfärd till Mariestad, där vi övernattade hos kompisar.

Vår semestertripp har varit både rolig och spännande, men det bästa tyckte barnen var när vi var på LaLandia så dit ska vi åka igen fast då vara där flera dagar. När jag har fått tillbaka min kamera så ska ni få se bilder på vår resa oxå, men än så länge får ni hålla tillgodo med bara min redogörelse.