söndag, mars 08, 2009

Lite köksbilder

Viket busväder vi har haft idag, det har snöat
hela dagen så nu är det bara ut och skotta så
man slipper det i morgonbitti.
Tänkte visa några bilder från mitt kök, det vi
fastnade för när vi var här på husvisningen....
.....jag tycker det är så snyggt när man har
bevarat den gamla vedspisen och det är ju
jättebra om strömmen skulle försvinna......
.....över vanliga spisen sitter en bakugn som är
omgjord till kryddförvaring......

.....i mitt fönster finns fyndet jag gjorde hos svärmor,
pressglasljusstaken skulle hon inte ha. Så då fick
jag den och efter en sväng i diskmaskinen så blev
den som ny....

.......har även Lovisas fina ljusstake hon gjorde på
Miniorerna framme, den ska nog få vara framme
hela året fast det är en julsak.......

......eftersom våren verkar dröja så köpte jag mig
en bukett tulpaner som får stå på köksbordet,
det vita är så fina, ska nog unna mig lite fler
tulpanbuketter under våren......

......vill oxå visa min son som har varit helt inne
i sitt "geggande". Lovisa och Wiggo fick varsin
försenad julklapp i helgen. Wiggo fick lera och
han har tyckt det har varit så roligt.......
.......nedan en väldigt konsentrerad kille :)

Sen måste ju konstverket visas upp.

Nu ska här göras iordning inför morgondagen,
kläder ska tas fram, väskor ska packas +
mycket mer.
Ha en bra arbetsvecka, kram Marie







11 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej..sitter i pausen till beck och bloggar lite...fy..fasen för snööön som kommer nu..det räcker tycker jag...förstår om du föll för det köket..en vedspis..det skulle jag bra gärna vilja ha ha..ja du får ha en bra och härlig vecka som kommer..kram..PIA

Pillargontanten sa...

Härligt med vedspis, vi håller som bäst på att få vår "tillbaka" i det här huset hade de kastat ut allt sånt :( Men nu blir det ordning på torpet igen :O)

Viola sa...

Verkligen ett charmigt kök, älskar den gamla ugnen och spiseln, känns som jg är hemma hos mormor igen, önskar dig en bra dag, här har vi oxå fått masssor av snö, suck!

ha en bra dag, kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Det är verkligen något speciellt med vedspisar, man får så härligt pirr i magen.
Smart idé att ha kryddor i gamla ugnen.
tulpaner det måste jag ha så här års för att överleva.
Ha det gott Marie:)

Therese sa...

Visst är det vackert med vita tulpaner?! Kul att du är med och tävlar igen, du verkar ju ha tur med Lurans lottdragning. Förresten så är din ängel påväg nu, postade den idag, så jag hoppas den når dig i ett stycke inom en snar framtid :-)

Kram

Therese

Anonym sa...

Härligt med vedspis! Tygburken är inte alls svår att sy. Svårt att beskriva så här. Men jag sydde ihop de 2 tygerna, sen sydde jag en tub och vände rätt. Vek tuben på hälften och sydde fast bottenplattan. Hoppas du fattade ngt av detta ;o) Ha en skön helg! Kram

Annas infall sa...

Hej!
Jag har några drömmar. En har jag gjort klar...det är en stenmur som finns på framsidan av villan. Tio ton sten!!! De har jag och pappa burit dit och byggt en stenmur av. Den andra drömmen är en vedspis.... Den är inte förverkligad ännu. Din var precis så som jag tänkt mig!!
Ha det bra//Anna

Mjölk, Puder & Aska sa...

Hej Marie,

Kul att du vart inne hos mig och lämnat ett spår, blir såååå glad.
Riktigt fin vedspis och bakugn har du, en annan får fortsätta drömma, men kanske en dag så!!!!! :)
Ha en skön vecka, kram Anna

Leamarlené sa...

Så många vackra bilder du visar. Det är så vackert med en vedspis...har alltid varit min önskan. Min svärmor hade en sån en gång...varje gång jag kom dit så satte jag mig på pallen bredvid och eldade. Det var så skön känsla..rofyllt. Nu får jag sitta vid min vedpanna och kämpa istället för att få upp värmen i huset...men det är skönt ibland det med.

Jätte kul att du vill var med i min utlottning...önskar dig Lycka till!

Kram, Marlene

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Gud vad härligt med en vedspis!!
Lycka till hos mig/Kram
~ ♥ Irene ♥~

Design i tid och rum sa...

hej min rara Mari !
Jag ville säga att din present och min vinst har just idag kommit till mig.Jag är sååå glad, Ska snart lägga in bilder.
Kram påå dig och ha det så bra Dadda
Tack tack..