tisdag, maj 16, 2006

Gräsänka :)

Fick intagningsbesked för dagis till Wiggo idag, han ska börja på samma avdelning som Lovisa gick på förut. Vi hade önskat att han skulle få börja där för de förskolelärarna som är där är superbra. Sen är det gött för man känner ju dem eftersom Lovisa har gått där. Lovisa flyttade över till den stora avdelningen i augusti förra året, hon fick börja där ett år tidigare än hon skulle, bara för att hon blev ensam kvar med de små när 00:orna gick över till den stora avdelningen. Det var bra att hon fick följa med, hon har utvecklas mycket i talet b.l.a.

Idag har vi varit hos Emmie, en dagiskompis till Lovisa. Jag tror det var kul att leka en stund och Lovisa har längtat efter Emmie nu när hon har varit hemma i flera veckor. I morgon får hon äntligen komma till dagis, det var ju typiskt att dagis varit stängt både igår och idag. Måndag och tisdagar är Lovisas dagar att vara på dagis, så hon har missat två dagar pågrund av planeringsdagar. Ska fråga om hon kan få vara på dagis på torsdag och fredag denna vecka, eftersom hon har längtat så. Vi får väl se vad de säger.

Jonas jobbar hela dagen idag, först på sitt vanliga jobb och sen på fritidsgården. Jag är gräsänka för tillfället. Lovisa äter kvällsmat och ska bara titta färdigt på Bollibompa sen är det läggdags för henne. Ska upptidigare imorgon eftersom det är dagis, annars kan hon sova till ca 9.00 om mornarna. Så jag har nog en trött liten tös när jag hämtar henne imorgon. Wiggo är det full rulle på, han har lärt sig att ställa sig upp intill möbler, men det är lite ostadiga ben ännu. Han är så gullig, han har en tyghjälm på huvudet eftersom det bär iväg ibland. Härom dagen ramlade han och slog i huvudet i soffan, då var det tur att han hade hjälmen på sig. Nej nu ska jag ta och natta mina barn. Ha en trevlig kväll!

/ Marie

Inga kommentarer: