lördag, maj 20, 2006

Jonas födelsedag

I går var jag, Wiggo och vår granne in till stan och handlade present till Jonas. Det är inte så ofta man är på stan nuförtiden, eftersom det är så smidigt att åka till Bergvik istället och handla. Men nu skulle jag till Verner & Verner och det finns ju bara i stan. Så i morse kom Lovisa upp 7.30 och skulle gratulera sin pappa med en endaste gång. Jag hade tänkte att Jonas kunde få sova lite på sin födelsedag men det gick inte, för Lovisa var såååå nyfiken på vad pappa skulle tycka om hennes tavla hon hade gjort hos farmor. Jonas blev ju jätteglad för tavlan. Från mej, Lovisa och Wiggo fick han en Wokpanna, det var det enda han hade önskat sig, men det var inte dåligt att han hade önskat sig något för det brukar låta annars att han inte önskar sig något. Då är det ju görlätt att försöka köpa något till honom. Jonas mamma, pappa och syster har oxå varit här och gratulerat honom. Just nu är Jonas, Lovisa och Gela (syster) iväg och handlar, Jonas ville prova woken med en gång, så ikväll blir det wokat och det är sååå gott. I morgon kommer min mamma, pappa och bror men först ska vi in till stan för Lovisa har musikskoleavslutning, full rulle imorgon med. Nu ska jag se om jag kan få min son att sova en stund, annars orkar han inte med sig själv fram till halv åtta då det är läggdags.

/ Marie

Inga kommentarer: