fredag, maj 21, 2010

Åska & bilköp

Jisses vad det dundrade på i går, blixtarna
gick kors och tvärs över himlen och jag
hoppade högt när det dånade som värst.
Tyvärr är jag åskskadad och tycker det är
väldans obehaglig med åska. När barnen
sen kommer och är rädda får man dra på
masken och säga: -Men det är inge farligt.....
.......vi ar haft underbart väder här i flera dagar
men som sagt i går brakade det loss, regnet
forsade ner och även idag har vi haft regn.
Vi får hoppas solen återvänder snart igen......
.......äntligen har vi köpt oss en till bil, det har
ju gått bra ändå för sambon har haft en snäll
arbetskompis som han har åkt med, men man
är väldans beroende av bil när man bor som
man bor.
Visar vår vitsippsbacke, men tyvärr är den
nu snart utblommad. Men nu har liljekonvaljerna
börjat komma istället, de är verkligen en av
mina favoritblommor. Så det blir ut i
Vitsipps/liljekonvaljbacken och plocka
en väldoftande bukett.
Ha en fortsatt trevlig helg, kram Marie


6 kommentarer:

Britt sa...

Hej vännen!

Självklart lägger jag undan prylhyllan åt dig och du är välkommen när du har möjlighet. Det är bara du hör av dig.

Kram Britt

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja det var ett otåckt åskande vi hade, kom rejäla smällar. I fredags åkte vi ifrån regnet, körde rakt in i solen! Min mamma sa att det var sol där, och det var det hela helgen. Nu ser det lite gråare ut. Härliga vitsippsbackar du har, och skönt att ni köpt en ny bil.
Ha en bra söndag
Kramar
AnnaMaria

Smultronlycka sa...

Hej hej!
Det som är bra med åskan är att luften rensas och det blir så skönt efterråt.
Ja det måste vara svårt det där att inte överföra sin rädsla till barnen..
Jag är inte åskrädd men har sån ormfobi så kan tänka mig att det kommer nog bli svårt att kunna hålla masken för barnet om man ser en orm :)
Så vacker vitsippsbacke ni har!
Ha en bra söndag!
Kram Anna

hemtrevnad marie sa...

Ja det åskade här som attan också i torsdags...
Du frågade var jag bodde, om du kommer från Karlstad så bor jag hitom Bengtsfors, ca, 2,5 mil från Åmål, Laxarby heter vår lilla håla!
Kram på dig!

hemtrevnad marie sa...

Hej igen, du jag såg att du efterlyste en sådan hylla med massa småfack, (ett tryckerikast)
Jag har ett i min loppus för 200 kr om du är intressserad!
kram

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilken heeeelt underbar vitsippsbacke du har där! Åh, jag tror jag tittar förbi, sätter mig ner och bara njuter ;0). Den där gamla vagnen gjorde ju inte saken sämre. Du skulle kunna sälja foton på den till tidningar eller vykort. Jag lovar!
Kram/ Anna