söndag, maj 23, 2010

Tapetletardag

Helgen har bara susat förbi som vanligt,
men lite har man hunnit med ändå.
Utemöblerna har fått lite teakolja på
sig, det behövdes kan jag säga. Parasollet
har oxå fått sig en uppfrächning, iform
av tvätt. Nu är det vitt som snö....nästan :)
Sedan har jag letat runt bland olika
tapettillverkare. Vill ha en liknande som ovan,
är lite efter eftersom medaljongtapeter
är väl inte så poppis längre. Någon
som vet vilken tillverkare som gör
sådana här. Vitt på vitt är det som gäller.
Nu ska här läggas barn, i morgon är
det åter en ny arbetsvecka......
Ha det gott, kram Marie

9 kommentarer:

Majas skafferi sa...

Hej! jo, helgerna går fort, FÖR fort!! Kolla gärna på nätet efter tapeter, måleributiken i Alvik, de har en hel del! Lycka till!
(Ps! jepp,det var med k-d kommun jag reste till gränna mm..:)

Ha det bra!

hemtrevnad marie sa...

Hej Marie!
Såg att du skrivit om tryckerikastet, jag kollar upp vad det kostar att skicka, annars är vi te Säffle, då och då, jag brukar hämta min Jeanne d`arc hos Nostalgia och kuriosa där...den borde väl komma ut snart, kanske kunde vi mötas där, om du vill slippa frakten, fast det är inte säkert det blir dyrt heller, jag brukar skicka rullgardiner med bussgods och det kostar 125 kr ungefär.
Jag kollar upp det!
vi hörs!
Kraaam

Hem ljuva hem sa...

Hej och tack för besöket hos mig. Vilken härlig blogg du har, så jag kommer att fälja din blogg också. Hoppas du hittar den tapeten du söker, googla på tapeter så hittar du drt säkert där. Jag gjorde så när jag sökte ,, hittade en sida med alla möjliga sorters tapeter..men tyvärr glömt vad den hette.
Lycka till!
Kram Anneli

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja dessa tapeter är så vackra! Påminner om dom jag har i vardagsrummet. Tyvärr så finns dom knappt att få tag i något mer dessa tapeter. En liten miss där i modet =)

Kram Anita

Hobbykällaren sa...

Ja, helgerna bara RUSAR iväg!!Spela roll om det inte är högsta mode med medaljonger..Härligt om man har en egen smak om vad man vill ha !! Tyvärr är jag inte till nån hjälp alls, men på nätet brukar man ju kunna hitta det mesta..Hoppas du har tur i letandet !
kram Kerstin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej svejs. Har du kollat på stuvbutiken? Där har jag köpt vita med vitt mönster.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

hemtrevnad marie sa...

Hej igen!
Frakten med bussgods går på 140 kr
och per post 175 kr.
Storleken är 69*52cm.
Ha det gott!

Titti sa...

Hej Marie,
Kolla min blogg, de tapeterna jag har i nya "hallen " är från Rusta...

Kram Titti

Titti sa...

de kostade 169 kr rullen bara....