onsdag, maj 05, 2010

Ullaredsfynd & Chocktillstånd :)

Då har halva veckan gått, veckorna vara
susar förbi. Nu är det inte alls långt till
den efterlängtade semestern, fortfarande
har vi inte kommit på vad vi ska hitta på........
........men härom dagen fick jag en chock
som heter duga, efter att jag kom hem från
turen ner till Ullared frågande min sambo
hur långt det var ner och att han kunde
tänka sig en tur dit. Kors i taket, jag trodde
han hade feber och yrade, för det värsta han
vet är att gå i affärer med mycket folk.......
Men jodå nu har vi bokat en stuga i Ullared
över en natt och sedan ska vi besöka Liseberg
på vägen hem...........
I dagens inlägg visar jag dig några av fynden
jag gjorde på Gekås och FreePort i Kungsbacka.
Överst är en stor glasljusstake jag fyndade för 10 kr
(bilden är dock lite dålig). Köpte även en stor
lampskärm, så jag kunde byta ut min fula
lampa jag hade i övre hallen...........
........fyndade även på trädgårdsavdelningen,
dessa fina betongrosor. De var lite naggade i
kanten men vad gör dä, de var så söta och billiga......

.......och även de här fina flugsvamparna som
ska sitta i rabatten. Sen blev det ju mycket annat
med som jag inte har på bild. Nu ska jag försöka
vara lite kreativ, har fått några beställningskort
som ska göras. Sen nalkas det ju skolavslutningar
och även då ska det göras kort till alla snälla fröknar.

Ha det gott, kram Marie





5 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej Marie..det var längesen nu..men tiden den verkligen rusar iväg..knappt man hinner med...vilka fina fynd du gjort..betongrosorna gillar jag..det är ju bara charmigt med naggad kant.lite shabby..:)... Jo du man kan få chock för mindre..har en kalr som inte gillar att gå iaffärer jag med..han kan sträcka sej till att gå i nån sån där sportbutik..men sen...japp de blir till att åka själv på såndana shoppingturer...hoppas du har de bra annars... pysslar gör du ser ja...jag hinner inte alls just nu..men till sommarn har jag förhoppningsvis hunnit med allt annat och kan bara sitta och pyssla:).. ha de gött..
kram.Pia

Jojjo sa...

Fina rosor det där! Skulle inte ha nåt emot att äga ett par själv.

Jodå, boxarna som du sett på min blogg har jag gjort själv. Dom är jätteroliga att göra och om du vill testa så kkommer länken till beskrivningen här:.

http://images.google.se/imgres?imgurl=http://3.bp.blogspot.com/_dRtbB11ThIw/S1WTEqARkmI/AAAAAAAABj4/hTWr2YZVTYo/s400/e%2Bcard%2Band%2Bbox.jpg&imgrefurl=http://inspirationaltechniquesandtutorials.blogspot.com/2010/01/easy-envelope-box-for-easel-bulky-6-x-6.html&usg=__fJbQz1s5ZFLEiXF0pw15FnQiJDY=&h=300&w=400&sz=49&hl=sv&start=14&um=1&itbs=1&tbnid=YWc1_upYlr0pfM:&tbnh=93&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3Dcard%2Bbox%2Benvelope%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DN%26rlz%3D1T4ADBF_svSE331SE333%26tbs%3Disch:1

Lång va??

Ha det bra :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Förstår att du fick en lättare chock, skulle maken säga att han ville åka till Ullared skulle jag absolut sätta mig ner. Vi som knappt åker till Obs..fniss.
Jättefina betongrosor, och lampskärmen gillar jag.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Ingmarie sa...

Haaa!
Han måste bestämt lida av någonting allvrligt,eller stoppar du i någon tablett i hans mat?I så fall vill jag gärna ha receptet för att ge min gubbe!
Ullared är som ett rött skynke för gubben!

Ha det trevligt i helgen!

♥ Pia... sa...

hejsan...Nu har jag varit på backluckeloppis i Högboda..gjort lite fynd:)..
Kallt som tusan var det.. Ja den där vågen är inte alltid på vår sidan..men vänder man på steken så:)
Mina kranar kommer från MORA ARMATURER och heter mora classic.köpt här i stan...de ser lite gammaldax ut vilket jag gillar..ha de gött
kram..Pia