måndag, maj 17, 2010

Rundtur i Arvika med omnejd

Hejsan, hoppsan då var man åter hemma
igen efter vår hemliga resa på jobbet........
........det blev en trevlig tur med första stoppet
Liljenäs och deras berömda räckmackor........
.........mätta och belåtna åkte vi vidare till
Klässbols linneväveri, riktigt intressant att
få se hur det går till väga...........
.......det var massa fina mönster i alla
de färger............
...........givetvis gick jag inte därifrån utan att
köpa något, det blev en liten vit duk med
skogsstjärnor på, himla söt och inte allt
för dyr..........
.......sedan fortsatte turen till en tennsmedja
i närheten och efter det fortsatte vi in till
Arvika. Där fick vi lunch på Stat och sedan
blev det fri shopping tills vi skulle åka hem.
Man är mer slut en sådan här dag än när man
är på jobbet, men mycket trevligt var det.
Ha det gott // Marie





7 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Men oj då..har du varit i den stora metropolen:)..trevligt..fann du nåt kul i stan då..Faktiskt så finns det lite roliga butiker..som man kan göra lite fina fynd i..
kram..Pia

Matilda sa...

Hej Marie och tack för kommentaren!

Det skulle vara jättekul om du kikade förbi i butiken under sommaren. Det är ju så spännande att träffa människor ifrån bloggvärlden IRL.=)

Jag kan inte ge några fasta öppettider eller så riktigt än, men så fort jag vet mer kommer jag att hojta till i min blogg. Brunsberg ligger på vägen mellan Arvika och Karlstad. Ibland brukar det hjälpa om jag säger "där som det är en granodling", så vi får se om du kommer på vart det är nu. På skylten vid vägen står det Brunsberg och Skogforsk. (Jag kommer att lägga ut en mer utförlig vägbeskrivning när jag öppnar butiken.)

Kram så länge♥

Matilda

Marja sa...

Åhh har du varit i Arvika! Du skulle ha hört av dej skulle jag bjudit dej på kaffe och ett paket nyvärpta ägg! =) Men en annan gång kanske?

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

men så kul att du hittade till mig! Varmt välkommen!..Nu hittade jag hit också ;)..Perfekt!!

Det verkar som om ni har haft en lyckad tur med jobbet!!

ha en bra start på veckan!!

Kramis Sanne!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Såna dagsresor är roliga och göra med sina arbetskamrater. Bra ställen ni var till också. Är flera år sen jag var i Klässbol, blir kanske en tur i sommar. Den duken har jag inte sett, lät väldigt fint.
Kramar
AnnaMaria
Ps, har inte hittat hyllan, men jag har vinden kvar och kolla på.

Britt sa...

Jaha, det var där ni hamnade! Så kul!
På linneväveriet finns ju massor av vackra ting, förstår att du var "tvungen" att handla...;-)

Kolla webbshopen så finns en variant på prylhylla.


Kram britt

Geta sa...

Det verkar ha varit en trevlig dag. Linneväveriet är ju inte fel. Nu är det många år sen jag var där trots att jag bor så nära.
Kram.